معاون وزیر صمت، در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، اعلام کرد که رفع مسدودی وجوه وکالتی خودروهای تولید داخل به مبلغ یکصد میلیون تومان به نام این سازمان، انجام شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با ارسال نامه‌ای خطاب به ۲۸ مدیر عامل بانک و موسسه اعتباری، خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل به مبلغ یکصد میلیون تومان به نام این سازمان شد.

در این نامه آمده است: «با عنایت به انجام دومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه و اتمام اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل، حسب تصمیمات گرفته شده مقرر شد کلیه بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به مبلغ یکصد میلیون تومان به نام این سازمان، اقدام لازم معمول نمایند.

در ادامه این نامه می‌خوانید: «لذا مستدعی است ضمن تسریع در رفع مسدودی حساب متقاضیان مذکور از تاریخ ۲۴/۳/۱۴۰۲، دستور فرمایید نسبت به ابلاغ و اطلاع رسانی موضوع به تمامی شعب مرتبط اقدام و نتایج به این سازمان منعکس شود. بدیهی است برداشت مبالغ مذکور به منزله انصراف و حذف اولویت نبوده و چنان‌چه متقاضیان در سایر طرح‌های فروش خودرو شرکت کنند، در مهلت مقرر و بر اساس اولویت‌بندی اعلامی و فرآیندهای مربوطه، می‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.»

  • منبع خبر :  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان