کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز دمای هوا با کاهش نسبی همراه می‌شود اما از فردا تا آخر هفته این روند افزایشی خواهد شد.

به گزارش گویای خبر، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی امین در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای امروز یک‌شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی، مرکز، جنوب و جنوب شرقی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد و برای شمال شرق و شرق نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: فردا در نیمه غربی کشور جوی پایدار برقرار است و روند دما افزایشی می‌شود و در نوار شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان و کرمان همراه رگبار باران را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سه‌شنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش رخ می‌دهد.
نقشینه گفت: چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.
وی افزود: امروز بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکز، غرب و جنوب شرق، سه شنبه شمال شرق و شرق و چهارشنبه در شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند همراه با خیزش گردوخاک باشد.

به گفته نقشینه دمای هوا امروز در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد و از فردا تا آخر هفته روند افزایشی خواهد داشت.

وی افزود: امروز و فردا تنگه هرمز و شمال خلیج فارس و از فردا تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: در تهران هم امروز گاهی رگبار باران رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت که گاهی وزش باد شدید می‌شود و باد و گردوخاک هم پیش‌بینی شده است.
وی افزود: امشب در برخی ساعات رگبار خواهیم داشت و گاهی وزش باد شدید می‌شود.
نقشینه ادامه داد: به تدریج کاهش ابر برای تهران رخ می‌دهد و فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد گاهی شدید می‌شود.
کارشناس هواشناسی بیشینه دمای امروز پایتخت را ۲۹ درجه اعلام کرد و گفت: فردا این بیشینه دما به ۳۱ درجه خواهد رسید.