در نشست خبری مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اصحاب رسانه، بر اساس برنامه تحولی ذوب آهن اصفهان دو محصول ارزش افزا در راستای صنعتی سازی ساختمان و کمک به تسریع در طرح نهضت ملی مسکن شامل  H26 و H28 رونمایی شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، تیرآهن‌های بال پهن H26 و H28 که با سه گرید فولاد St37 ، St44 و St52 تولید شده است مقاومت بالا در برابر زلزله نسبت به سازه‌های سنتی دارند و همچنین افزایش ایمنی ساختمان ، مقاومت مناسب خمشی ، مقاومت مناسب برشی، افزایش فضای مفید ساختمان نسبت به سایر انواع تیرآهن و… از جمله مزایای آنها محسوب می‌شود.

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت در این خصوص گفت: ذوب آهن اصفهان در راستای صنعتی سازی ساختمان و تکمیل سبد محصولات ارزش افزا در این مجتمع عظیم صنعتی در سال جاری، چهار محصول جدید را تولید کرد که H24 و آرک TH29 در نیمه اول سال جاری در حضور اصحاب رسانه رونمایی شد و امروز هم دو محصول H26 و H28 رونمایی گردید.

وی افزود: طراحی جسورانه و دقیق این دو محصول جدید ثمره تلاش و کوشش همکاران عزیزم است که از همین جا شایسته می‌دانم به همه تلاشگران ذوب آهنی خسته نباشید بگویم و این موفقیت بزرگ را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

معاون بهره برداری شرکت تصریح کرد: نقطه قابل توجه در خصوص این محصولات جدید، روش تولید آنها است زیرا استانداردهای جهانی برای تولید این محصولات استفاده از شمش بیم بلانک است اما در کارخانه با ابتکار همکاران عزیزم در مدیریت مهندسی نورد شرکت با استفاده از محصول چهارگوش این دو محصول جدید به سبد محصولات ارزش افزای کارخانه اضافه شد.

تولاییان در خصوص میزان مصرف آب در ذوب آهن اصفهان نیز اظهار داشت: مصرف آب در این مجتمع عظیم صنعتی در مقایسه با مصرف در فصل تابستان ۲ هزار مترمکعب بر ساعت است، با ساخت تصفیه خانه آب در ذوب آهن با ورودی ۱۰۰۰ مترمکعب بر ساعت پساب، حدود ۸۰۰ مترمکعب آب تصفیه شده قابل استفاده در صنعت را تحویل می‌دهد که از این طریق ۳۰ درصد آب مورد نیاز ذوب آهن اصفهان بدست می‌آید و به همین میزان برداشت آب از زاینده رود کاهش می‌یابد. همچنین این مجتمع عظیم صنعتی با مشارکت در پروژه انتقال آب خلیج فارس برداشت آب از زاینده رود را به صفر می‌رساند.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان