مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با توجه کاهش شدید منابع آبی و تداوم خکشسالی کمبود آب در استان جدی است و از کشاورزان درخواست می‌شود برای عبور از این وضعیت سطح زیرکشت محصولات را کاهش دهند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، یداله ملکی افزود: سهم آب از سد طالقان امسال به حدود یک چهارم سال‌های گذشته کاهش یافته و حتما باید شرایط را مدیریت کنیم، در غیر این صورت با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: برای جبران بخشی از کمبودها با پی‌گیری‌های مستمر توانستیم برای فصل تابستان ۴۵ میلیون مترمکعب دیگر سهم آب از سد طالقان دریافت کنیم، اما همچنان سهم ما کم است و در بخش کشاورزی هم تاثیر منفی دارد.
ملکی از کشاورزان خواست از کاشت محصولات آب‌بر مانند هندوانه و خربزه جداً خودداری کرده و کشت محصولات کم آب بر با ارزش اقتصادی بالا را در دستور کار کشت امسال قرار دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: خودداری از روش‌های آبیاری سنتی و غرقابی، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و استفاده از کنتورهای هوشمند بهترین راهکار جهت مدیریت شرایط کنونی و جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش کشاورزی است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو