وزیر آموزش و پرورش گفت: دنبال تأسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم، ما می‌توانیم با سرمایه خودمان راه‌اندازی آن را عملی کنیم.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در دیدار جمعی از فرهنگیان شیراز با تبریک روز حافظ اظهار کرد: ساعت‌ها می‌شود در مورد حافظ و اشعارش سخن گفت، پیام من به معلمان و دانش آموزان این است که مبادا از حافظ‌خوانی و سعدی‌خوانی غفلت کنید.

وزیرآموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیأت دولت به فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به ویژه شهدای حمله تروریستی به شاه چراغ علیه السلام، ادامه داد: این که ۲۵ درصد شهدای فارس را دانش آموزان تشکیل می‌دهند نشان اهمیت موضوع شهید و شجاعت در خانواده‌ها است.

صحرایی با تجلیل از خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: خیرین در ترسیم آینده کشور سهیم هستند و بستری را برای ساخت آینده کشور فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: عبور از گردنه‌های سخت پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید مدارس را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیأت دولت به فارس گفت: امروز اگر آسیب اجتماعی داریم ناشی از غفلت و ضعیف کردن مدرسه در گذشته است.

وی با تاکید بر این ‌که ما در حالی وارد دولت سیزدهم شدیم که آموزش و پرورش با چندین مسأله برزمین مانده مواجه بود، ادامه داد: وجود سندی غیر از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان را می‌توان بخشی از کارهای برزمین مانده نام برد.

وزیرآموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیأت دولت به فارس گفت: در این مدت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تنها سند رسمی نشان دهنده مسیر پیشرفت آموزش و پرورش تبدیل کردیم و رتبه‌بندی، حداقل کاری می‌باشد که برای معلمان انجام شد، هر کاری برای معلمان بتوانیم، انجام خواهیم داد.

صحرایی افزود: کمبود معلم در برخی مناطق به زودی حل خواهد شد، آنچه امروز در کمبود معلم می‌بینیم نتیجه تضعیف دانشگاه فرهنگیان در دوره‌های گذشته است.

وی گفت: امروز ما برای تقویت دانشگاه فرهنگیان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم، در دانشگاه فرهنگیان باید طوری کار کنیم که تنها دغدغه ما تربیت دانشجو معلمان باشد نه این که دغدغه فضا و تجهیزات مسئله اول ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: نظام تعلیم و تربیت یک دستگاه فرهنگی اجتماعی است و یک نهاد سیاسی نیست لذا نباید در آموزش و پرورش سیاست‌زدگی حاکم باشد، سیاسی کردن عدالت آموزشی ظلم به مدرسه، به دانش آموز، به جامعه و.. است.

عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: دنبال تأسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم وما می‌توانیم با سرمایه خودمان راه‌اندازی آن را عملی کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش