استاندار البرز روز شنبه با حضور در محل اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های دلمبر و سیاه جوی البرز، دستور تکمیل سریع این طرح و ایمن‌سازی شهر ماهدشت در مقابل خطر سیلاب را صادر کرد.

 گویای خبر – به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجتبی عبداللهی در این بازدید که داودد نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان وی را همراهی می‌کرد، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اسرع وقت پروژه ساماندهی این رودخانه‌ها را به اتمام برسانند.

«محمدرضا عبادی» نماینده مجری طرح ساماندهی رودخانه‌های استان البرز در این بازدید عنوان کرد: رودخانه‌های دلمبر و سیاه جوی در فصل بارندگی همواره به عنوان خطر جدی برای شهر ماهدشت استان البرز به شمار رفته و در سال‌های گذشته مشکلاتی برای ساکنان منطقه ایجاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع سه کیلومتر طول شاخه‌های این دو رودخانه در حریم شهر ماهدشت، حدود ۲ هزارو ۱۰۰ متر آن کانال‌کشی بتنی و ساماندهی شده که مابقی آن نیز باید ظرف چهارماه آینده تکمیل شود.

عبادی گفت: در مجموع این طرح نیازمند تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که به تازگی ۲۰۰ میلیارد ریال آن تامین شده است. ضمن آن که شرکت آب منطقه‌ای البرز سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال و شهرداری ماهدشت ۶۰ میلیارد ریال پای این طرح هزینه کردند.

نماینده مجری طرح ساماندهی رودخانه‌های استان البرز تاکید کرد: تلاش‌ها بر این است تا طرح ساماندهی دو رودخانه دلمبر و سیاه جوی در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد تا خطر سیلاب، شهر ماهدشت را تهدید نکند.

وی در خصوص ساماندهی دیگر رودخانه‌های استان البرز گفت: اکنون با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال طرح ساماندهی و خطر‌زدایی رودخانه‌های طالقان در دست اقدام است.

عبادی با بیان این که در جریان سیل خردادماه امسال خسارات زیادی به رودخانه کرج وارد شد، بیان کرد: اکنون برای پاکسازی کامل این رودخانه از رسوبات به سه‌هزار میلیازد ریال اعتبار از محل منابع ملی نیاز است که امیدواریم با تامین آن بتوانیم این رودخانه را ساماندهی کنیم.

بنا بر این گزارش شهر ۱۰۰ هزار نفری ماهدشت در ۲۰ کیلومتری جنوب کرج  مرکز استان البرز قرار دارد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)