عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نشست این کمیته در رابطه با ساماندهی مراجع صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج گفت: در صدد هستیم با توجه به چالش هایی که در خصوص تعدد مراکز صدور مجوز مشاوره خانواده وجود دارد، در برنامه هفتم توسعه حکمی مشخص برای ساماندهی این مراکز و کیفی سازی این مراکز در جهت تحکیم نهاد خانواده طراحی شود.

 گویای خبر – به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه قاسم پور در تشریح نشست کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس که به موضوع ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج اختصاص داشت، گفت: جلسه امروز کمیته زنان و خانواده به منظور بررسی صدور مجوزهای مراکز مشاوره با حضور رئیس سازمان بهزیستی، نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان و قوه قضائیه برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از چالش های جدی که در حوزه تحکیم خانواده وجود دارد؛ ساماندهی مراکز مشاوره خانواده است که این مجموعه ها در حال حاضر از مراجع مختلفی برای اخذ مجوز اقدام می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان، قوه قضائیه بر اساس تکلیف قانونی و بسیاری دیگر از مراکز بدون تکلیف قانونی در این حوزه ورود کرده اند و با توجه به این حجم از صدور مجوزها چالش هایی در این حوزه ایجاد شده است.

قاسم پور ادامه داد: حتی در دریافت تعرفه ها از مراجعه کنندگان نیز شاهد رقم های متفاوتی هستیم و این مسائل بیانگر این است که این حوزه نیازمند یک تنظیم گری است. افزون بر این در حوزه اعتبارات نیز نهادهای مسئول دچار مشکل هستند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: با وجود فعالیت همه این نهادها در این حوزه اما نتیجه مد نظر در حوزه تحکیم خانواده حاصل نشده است و کمیسیون اجتماعی بر اساس دغدغه خود به این موضوع ورود کرده تا بتواند بر اساس گفت و گو و شنیدن اظهارات مراکز و مراجع مرکز صدور بتواند برای برنامه هفتم توسعه به یک حکم تنظیم گر در خصوص این مراکز دست یابد.

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت