مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: فرآیند تدوین سند تحول راهبردی بانک مطابق انتظارات پیش رفته است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه تدوین سند تحول راهبردی بانک اظهار داشت: سند تحول استراتژیک بانک مشخص کننده نقشه راه واحدهای بانک است که توسط تیمی منسجم و متشکل از متخصصین بانکی و مدیریتی در حال تدوین است.

وی افزود: روند تدوین این سند مطابق انتظارات و به نحو مطلوب در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود اثر برآمده از این فرآیند، اثری کارآمد و قابل دفاع و تاثیرگذار باشد.

شیخ حسینی تاکید نمود: سند تحول راهبردی با تکیه بر سیاست‌های دولت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و مطابق برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ویژه معاونت تعاون در حال تدوین است و نقش‌آفرینی بانک به عنوان بانک عامل دولت و وزارتخانه در حمایت و تقویت تعاونی‌ها حائز اهمیت است.

این مقام بانکی تصریح کرد: تدوین سند با استفاده از ظرفیت نخبگان بانک و تیم مشاور حائز اهمیت است و پس از تدوین، تصویب و رونمایی سند، آن چه بسیار مهم است اجرای موفق سند و برنامه تحول راهبردی بانک است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون همانند دیگر اجزای نظام اقتصادی کشور با فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی مواجه است، مهم‌ترین فرصت بانک حمایت اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های اصل ۴۴ از توسعه بخش تعاون و نیز حمایت‌های مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار بخش تعاون است.

وی توضیح داد: چنان چه اجزای سازمان در مسیر تحقق برنامه تحول راهبردی و هماهنگ با هم و مطابق هم‌افزایی حرکت نمایند تحقق چشم‌انداز و اهداف مندرج در برنامه امکان‌پذیر است و اگر واحدها مطابق راهبردها و برنامه عملیاتی این سند عمل ننمایند، تضمینی برای تحقق اهداف وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک برنامه‌های زیرساختی مهمی در حوزه‌های فناوری و سرمایه انسانی برای تحول واقعی در نظر گرفته است و برنامه استعدادیابی با همکاری موسسه آموزش عالی بانکداری ایران برای شناسایی و رشد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از پرسنل جوان بانک به منظور ارتقای مهارت و دانش تخصصی مالی و بانکی به مراحل اجرایی رسیده است.

در ادامه وحید خاشعی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، صاحب‌نظر و خبره مدیریت راهبردی و از مدیران شبکه بانکی کشور گفت: بانک توسعه تعاون در تدوین و اهمیت‌دهی به سند راهبردی بانک پیشرو شبکه بانکی است و این بانک علاوه بر آن که تحول مدیریتی داشته است، نظام برنامه‌ریزی و اجرایی بانک نیز در مسیر تحول، ارتقا و بهبودی قرار گرفته است.

وی افزود: از مزایای تدوین سند و برنامه تحول راهبردی بانک توسعه تعاون این است که با بهره‌مندی از دانش و تخصص مدیران بانک و مبتنی بر قابلیت‌های نهادینه شده سازمان در حال انجام است و تبدیل به زبان گویا و خرد جمعی سازمان می‌شود.

کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در ادامه مراسم گفت: سبد محصولات و خدمات رقابتی، مدیریت ریسک کسب و کار، رعایت الزامات قانونی و حقوقی بیرونی، بهبود کیفیت اطلاعات مالی، توسعه فرهنگ ارائه خدمات مشتری محور، بهینه‌سازی فرآیندهای داخلی و بهینه‌سازی هزینه‌های عملیات داخلی و نوآوری در محصولات و کسب و کار از جمله محورهایی است که در تدوین اهداف سند مد نظر قرار گرفته‌اند.

در ادامه حسین سرین دبیر کارگروه تدوین سند تحول راهبردی بانک توسعه تعاون گفت: برای تدوین سند، کارگروه‌های مختلفی متشکل از مدیران ستادی و اجرایی بانک مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این کار گروه‌ها مراحل ارزیابی استراتژی‌ها، ارزیابی اهداف سازمانی و ارزیابی ریسک‌های سازمانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

  • منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون