رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به الگوی درسی بودن سواد رسانه گفت: فراگیری سواد‌ رسانه می‌تواند سر‌فصل آموزشی در مدارس‌ باشد‌.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، نامدار صداقت درباره دوره‌های آموزش خبرنگاری پانا که در اردوگاه شهید‌ باهنر در حال برگزاری است، اظهار کرد: اساسا دوره‌های پانا‌، دوره‌های خوبی هستند که در مدیریت‌های جدید از سال گذشته تا به حال برگزار شده‌اند و امیدواریم به صورت مستمر انجام شود‌. از اردیبهشت‌ماه تا به حال شخصا یک ترقی جدی در رتبه ‌پانا در مستند‌ها دیده‌ام و جای تبریک به شما دانش‌آموزان و مدیران دارد.

وی با طرح این سوال که این دوره‌های خبرنگاری پانا چه کمکی به دانش‌آموزان می‌کند؟ بیان کرد‌: دانش‌آموز با توجه به ظهور فضاهای مجازی و سوءاستفاده دشمنان ‌‌از این فضا، امروز دانش‌آموزان ما‌، حتما باید با مباحث خبری آشنا باشند. یعنی حداقل وقتی که با خبری مواجه می‌شوند بدانند صحت خبر چقدر است‌. اتفاقی که پانا رقم زده خوب است اما باز هم تایید می‌کنم مشروط به این که ادامه‌دار باشد‌.

صداقت درباره اهمیت فراگیری سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان، گفت‌: فراگیری سواد‌ رسانه امروز یکی از بی‌بدیل‌ترین مواردی است که حتی می‌تواند سر‌فصل آموزشی در مدارس ما باشد. برای مثال امروز وقتی وارد خانه‌ای می‌شوید هیچکس را بدون تلفن همراه نمی‌بینید و همه اخبار‌ و … را دنبال می‌کنند‌. با هجمه‌ای که دشمنان در فضای مجازی به ما دارند اگر ‌از همین سنین پایین اخبار را یاد نگیریم طبیعی است که در سنین بالا هر آن‌چه که معاندین می‌گویند روی ذهن ما اثرگذار است. اگر بچه‌ها سواد رسانه‌ای داشته باشند‌، والدین خود را به راحتی نسبت به حقیقی و کذب بودن خبر متقاعد می‌کنند‌.

وی درباره این که فراگیری سواد رسانه‌ای چه تاثیری بر روی دانش‌آموزان می‌گذارد افزود‌: ذهن‌شان را باز می‌کند. اساسا سواد رسانه‌ای یک الگوی درسی است‌. ما درس را برای این که به یک سطح علمی مناسب برسیم می‌خوانیم پس حتما با وجود این همه رسانه ‌اثرگذار در دنیا، امروز نیاز به داشتن ذهنی بازتر نسبت به اخبار و محتواهای تولید شده داریم‌‌.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش