سیزدهمین همایش سیاست‏‌های مالی و مالیاتی ایران با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور برگزار آغاز به کار کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، سیزدهمین همایش سیاست‏‌های مالی و مالیاتی ایران که با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور برگزار می‌‌شود، با حضور مسوولان، صاحبنظران، اساتید و پژوهشگران حوزه اقتصادی و مالیاتی، امروز در مرکز همایش‌های بین‌‎المللی صدا و سیما آغاز شد.

دکتر محمد برزگری رییس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیاتی با اشاره به این که همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی آینده‌نگر است و برای ترسیم آینده‌ای دقیق پیش پای نظام مالیاتی برگزار می‌شود، گفت: این همایش به موضوعاتی مثل قانون پایانه‌‌های فروشگاهی، فرار مالیاتی، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد می‌پردازد.

دکتر حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی و رییس سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی نیز بیان داشت: این همایش علاوه بر بیان مسایل اساسی نظام مالیاتی کشور به معرفی بستر اصلی اجرای مالیات هوشمند یعنی قانون پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌پردازد.

وی هدف از برگزاری این همایش را بهره‌گیری از یافته‌های علمی برای تصمیم‌سازی در حوزه مالیات، ترویج پژوهش‌های کاربردی و ارایه راهکار با استفاده از تجربیات سایر کشورها دانست و گفت: همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی تنها همایش تخصصی و فنی با دیدگاه علمی و پژوهشی در خصوص مسایل مالیاتی است که نتایج آن در سیاست‌گذاری‌های مالیاتی، انجام اصلاحات ر نظام مالیاتی و شناخت ظرفیت در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: از آن‌جا که اقتصاد اسلامی تفاوت اساسی با مکتب اقتصادی سرمایه‌داری دارد، باید در نظام مالیاتی کشور، اصول اسلامی حاکم باشد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور