مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به ضرورت بنگاه‌داری مؤمنانه در شستا، تأکید کرد که شستا باید در خدمت حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین‌ اجتماعی، دکتر موسوی روز پنجشنبه ۲۳ تیر در چهارمین روز از هفته تأمین‌ اجتماعی، در اختتامیه همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌ اجتماعی که با شعار «شستا، گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی» در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، شستا را یک بنگاه اقتصادی بزرگ با نگاه و رویکرد اجتماعی توصیف کرد و گفت: حداکثرسازی سود که در نظام‌های اقتصادی لیبرال بر هر چیزی اولویت و ارجحیت دارد، در شستا اگرچه مهم است اما بدون نگاه و رویکرد اجتماعی، فاقد ارزش است. در شستا به عنوان بازوی اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌ اجتماعی، باید به وجه اجتماعی و تبعات اجتماعی احتمالی فعالیت‌های اقتصادی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با قدردانی از برگزاری این همایش که زمینه‌ساز هم‌افزایی در درون مجموعه بزرگ شستا و نیز بسترساز استفاده از ظرفیت‌های پیرامونی و خارج از مجموعه شستا است، گفت: در تکمیل زنجیره ارزش در شستا باید ارتباط نظام‌مند با بنگاه‌های کوچک و متوسط پایین دست را جدی بگیریم. اگرچه این که شستا یک بنگاه اقتصادی بزرگ است، برای سازمان تأمین‌ اجتماعی ارزش‌آفرین است؛ اما بزرگی ابعاد فعالیت شستا، نباید مانع نقش‌آفرینی بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی شود. بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی در پایین‌دست صنایع شستا باید به‌صورت عادلانه از فرصت‌های ایجاد شده توسط صنایع و کارخانجات شستا بهره‌مند شوند و نباید اجازه داد دسترسی خاص یا رانتی در این حوزه ایجاد شود.
دکتر موسوی با اشاره به ضرورت بنگاه‌داری مؤمنانه در شستا، تأکید کرد که شستا باید در خدمت مردم، در خدمت کشور و در خدمت حل مشکلات اقتصادی کشور باشد و افزود: «شستا به ماهو شستا» به این معنا که رویکرد این شرکت تنها معطوف به سودآوری بی‌توجه به اقتضائات ملی و کشوری باشد را نمی‌خواهیم؛ بلکه شستا باید متناسب با اندازه و جایگاه و ظرفیت خود به اقتضائات و نیازهای اقتصادی کشور نیز توجه داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی بار دیگر بر اهمیت مبارزه جدی با همه بسترها و مظاهر فساد در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان تأکید کرد و گفت: شفافیت عملکرد، باید از اولویت‌ها و الزامات مورد توجه در شستا باشد و لازمه این شفافیت، نظارت کارآمد و نظام‌مند است. مدیران شستا و هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن برای نظارت، نباید تنها به گزارش ارزیابی‌های دوره‌ای اکتفا کنند بلکه ضروری است در کف میدان و در میدان فعالیت و از نزدیک بر سلامت همه فرآیندها و ساختارها، نظارت جدی و مستمر داشته باشند.
وی افزود: عرصه فعالیت در شستا به قدری بزرگ و متنوع است که بدون برنامه‌ریزی دقیق و نگاه نظام‌مند و سیستماتیک، تحقق اهداف و برنامه‌های مدنظر، ممکن نخواهد بود و کژکارکردی محتمل خواهد بود. در یک نظام سیستماتیک باید حتماً به شفافیت و نظارت توجه شود و در این صورت، رفع موانع و مشکلات و مانع‌زدایی با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد. این نگاه و رویکرد مدیریت نظام‌مند و سیستماتیک که در شستا آغاز شده باید در همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه جاری و تقویت شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین‌ اجتماعی