وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: شهرک سینمایی دیجیتال به زودی در کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: سیاست‌ قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های فرهنگی کشور بازگشت مجدد به فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعهداتی در حوزه کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است و برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چندین فیلم خواهیم بود.

اسماعیلی گفت: بنیاد پویانمایی با هدف و ماموریت  تولیدات جدید در حوزه کودک و نوجوان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به شهرک سینمایی دیجیتال افزود: با استفاده از فناوری‌های نوین کار ساخت پویانمایی را سهل‌تر می‌کنیم تا  هزینه‌های تولیدات این حوزه را کاهش دهیم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: علاوه بر راه‌اندازی شهرک سینمایی دیجیتال از طریق بنیاد فارابی و همچنین راه‌اندازی بنیاد پویانمایی، تسهیلات ارزان قیمت و مشارکت در اجرای طرح‌های خوب حوزه کودک و نوجوان از دیگر اقدامات این حوزه خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به درخشش مناطق محروم در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: مدال افتخار این دوره از جشنواره حضور درخشان فیلم‌های مناطق محروم در آن است.

 هدف از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان شناسایی استعدادها است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استقبال کودکان و نوجوانان شرکت کننده حاضر در سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: از شما فرزندان تشکر می‌کنم که خودتان متولی برگزاری جشنواره هستید. امسال تعداد زیادی از داوران و خبرنگاران از خود بچه‌های اصفهان هستند که این ابتکار خیلی خوبی‌است.

اسماعیلی با اشاره به سیاست جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: مقصود ما از انتخاب شعار «به قله نزدیکیم» برای این دوره از جشنواره این است که ما به قله‌‌های بلند افتخارات و تمدن نوین اسلامی نزدیکیم قله‌هایی که ماحصل پیروزی انقلاب اسلامی و خون شهدا‌ست.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

  • منبع خبر :  پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی