سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از صدور نخستین مجوز برای برگزاری دوره آموزشی گردشگری غذا در استان خبر داد.

 

گویای خبربه‌‌ گزارش روابط ‌عمومی اداره‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد گفت: امروزه برای توسعه و رونق گردشگری در استان باید بر روی تقویت و توسعه انواع گردشگری برنامه‌ریزی کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: کردستان از تنوع غذایی بسیار زیادی برخوردار است که با برنامه‌ریزی در این حوزه می‌توان گردشگری غذایی را در استان توسعه داد.

او عنوان کرد: در این راستا دوره‌هایی مرتبط با گردشگری خوراک توسط موسسه آموزشی کابان و زیر نظر این اداره‌کل برگزار خواهد شد.

مهرزاد افزود: این دوره‌ها به‌صورت کوتاه مدت و با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا برگزار می‌‎شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امید است با بهره‌گیری از این ظرفیت بتوانیم بیش از پیش در رونق اقتصاد جوامع محلی و توسعه گردشگری استان موثر باشیم.

  • منبع خبر : روابط ‌عمومی اداره‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان