قیمت آهن اسفنجی در معاملات هفته دوم بهمن‌ماه به کانال کیلویی ۱۴ هزار تومان رسید.

 

به گزارش گویای خبر به نقل از ایراسین، میانگین موزون قیمت آهن اسفنجی هفته دوم بهمن‌ماه به کانال کیلویی ۱۴ هزار تومان رسید. این بالاترین قیمت آهن اسفنجی در طول سال ۱۴۰۲ است. آهن اسفنجی در ۲ ماه گذشته ۴ مرتبه سقف قیمتی سال را شکست و هفته دوم بهمن ماه دوباره به بالاترین قیمت سال رسید.

در معاملات این هفته قیمت آهن اسفنجی با حدود ۶ درصد افزایش به کیلویی ۱۴ هزار و ۲۷۱ تومان رسید. در مجموع قیمت آهن اسفنجی در سه معامله آخر بورس کالا حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. متوسط قیمت آهن اسفنجی در آخرین معاملات بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

صعود قیمت آهن اسفنجی به کانال ۱۴ هزار تومان

در معاملات این هفته از بورس کالا ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد و تمام این مقدار مورد معامله قرار گرفت. ریز معاملات این هفته به صورت جدول زیر است:

صعود قیمت آهن اسفنجی به کانال ۱۴ هزار تومان

این هفته آهن‌اسفنجی پارس فولاد سبزوار به بالاترین قیمت معامله شد. قیمت آهن اسفنجی این تولیدکننده به کیلویی ۱۴ هزار و ۴۸۴ تومان رسید. ارزان‌ترین آهن اسفنجی نیز متعلق به شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان بود. متوسط قیمت آن کیلویی ۱۳ هزار و ۸۴۹ تومان است.

این هفته با وجود افزایش شدید قیمت آهن اسفنجی، بالاترین عدد درج شده در معاملات نیز با سقف تاریخی فاصله دارد. بالاترین قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا حدود کیلویی ۱۴ هزار ۶۰۰ تومان است.

بسیاری از فعالان بازار عقیده دارند در صورت افزایش تقاضا برای آهن اسفنجی در هفته‌های پیش‌رو باید منتظر افزایش قیمت و شاید حتی شکست سقف تاریخی آهن اسفنجی بود.

البته باید در نظر داشت قیمت آهن اسفنجی با محدودیت‌های توزیع گاز رابطه مستقیمی دارد. پیش از نیمه سرد سال نیز پیش‌بینی می‌شد در صورت ایجاد محدودیت‌های توزیع گاز، تقاضا برای آهن اسفنجی افزایش پیدا کند و به دنبال آن اگر هفته‌های باقی‌مانده از زمستان دمای هوا افت خاصی نداشته باشد باید در انتظار کاهش قیمت آهن اسفنجی بود. فعالان بازار با توجه به احتمال کاهش دما در هفته‌های پیش‌رو، از احتمال رشد قیمت آهن اسفنجی می‌گویند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری ایراسین