صیادان عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره در میانکاله واقع در شرق استان مازندران از امروز سه‌شنبه هجدهم مهرماه، فصل صید و صیادی را به صورت رسمی آغاز کردند.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی در آیین افتتاحیه و آغاز بهره‌برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در استان مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: در راستای عملیاتی شدن موضوع بیمه و اختصاص سختی کار به صیادان، ظرف ۷ ماه مصوبه گرفته شد و عملیاتی ‌شدن آن در دستور کار است.

وی با اشاره به این که فرهنگ‌ آبزی‌مصرفی و تبلیغ مصرف غذای سالم باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: صنعت شیلات اگر تک‌بعدی پیش رود با مشکل مواجه می‌شود و لازم است چندوجهی دیده شود.

این مقام مسوول ادامه داد: روند صید تقریبا یکنواخت است و باید توسعه آبزی‌پروری در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به رهاسازی همزمان بچه‌ماهیان خاویاری به میزان ۳۶۵ میلیون قطعه خاطرنشان کرد: تکثیر و رهاسازی باید با جدیت دنبال شود.

به گفته وی، همان‌گونه که از مزرعه کشاورزی محافظت می‌شود، باید از مزرعه دریا نیز حفاظت شود و ماهیگیری مسوولانه اتفاق افتد.

رییس سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: اولویت اول سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی، موضوع شیلات است و یکی از موارد مهم امنیت غذایی، توسعه آبزی‌پروری است .

وی با اعلام ۲۱ پروژه در دست انجام در سواحل مکران گفت: رشد تولید محصولات شیلاتی در سال‌های اخیر ۴۰ برابر رشد داشته و بیش از ۹۰ درصد تولید شیلات پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

حسینی افزود: سرمایه‌گذاری و اجرای ۳ مگاپروژه با همکاری سازمان اوقاف در کشور و تصویب ۵ شهر مولد آبزی‌پروری ساحلی برای پیشبرد اهداف شیلات پیش‌بینی شده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان شیلات ایران