وزیر فرهنگ، در جدیدترین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور، پوشش خبری گسترده اقدامات مثبت و دست‌آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک ضرورت جدی دانست که باعث ایجاد امیدافزایی و نشاط در جامعه امروز ایران خواهد شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، در هفتصد و نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور یافت و از ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده اقدامات مثبت و خدمات دستگاه‌های دولتی، برگزاری باشکوه جشنواره امام رضا (ع)، وضعیت لایحه حجاب و عفاف و تدوین برنامه هفتم توسعه سخن گفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخشی از سخنانش، با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی(ره)، گفت: در این سخنرانی مهم مسئله ایمان و امید به‌طور ویژه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که بر همین اساس با توجه به تاثیر مخرب اخبار منفی که در جامعه ایجاد نا امیدی و یاس می‌کند، باید به جلوه‌گری بیشتر اخبار مثبت و امیدوارکننده بپردازیم تا علاوه بر ایجاد فضای اعتماد عمومی نسبت به اقدامات مثبت صورت گرفته، به نشر و گسترش روحیه امید در جامعه بپردازیم.
وی در ادامه با اشاره به مفهوم مهم اعتماد عمومی در کشور افزود: شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر ایران  می‌توانند با رصد رویدادهای کشور، ابلاغیه‌هایی مرتبط با امیدآفرینی صادر کرده و در عین حال همه دستگاه‌ها نیز می‌توانند با فراتر رفتن از نگاه جزیره‌ای، اقدامات مثبت سایر دستگاه‌ها را تبلیغ و تشویق کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه سخنانش، درباره روند پی‌گیری لایحه عفاف و حجاب توضیح داد: این لایحه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسیر یک‌ساله را طی کرده و آن‌چه از سوی قوه قضاییه ارائه شده، در دولت ارتقا پیدا کرده و اکنون در مرحله جمع‌بندی است تا تقدیم مجلس شود.
وزیر فرهنگ یادآور شد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تقویت عفاف و حجاب در جامعه نیازمند فعالیت رسانه‌ای بسیار فعال و پرحجم است؛ چراکه بخش مهم کار در امر عفاف و حجاب، تبیینی-اقناعی است.
وی با اشاره به فعال شدن قرارگاهی برای تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه عفاف و حجاب، افزود: قرارگاهی برای تبیین مساله حجاب و پاسخ به شبهات فعال شده و در روزهای اخیر مطالبی تولید و به صورت گسترده منتشر شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به نهایی شدن برنامه هفتم توسعه در دولت گفت: بخش عمده برنامه هفتم در دولت مصوب شده و آخرین مراحل ویرایشی در حال پی‌گیری است تا در اختیار مجلس قرار گیرد.
اسماعیلی درباره تعیین اولویت‌های فرهنگی سال جاری هم گفت: این اولویت‌ها به همه دستگاه‌ها و نهادها ارسال شده و پایش‌های ملی و استانی مرتبط با وضعیت فعلی این شاخص‌ها در اختیار شورا قرار خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی درباره شکل‌گیری بنیاد سبک پوشش ایرانی اسلامی گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس، پیش‌تر زیرمجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود اما در آغاز فعالیت دولت مردمی، در راستای هماهنگی بیشتر با سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی، زیرمجموعه این شورا قرار گرفت.
اسماعیلی در پایان سخنانش تاکید کرد: تجربه موفق بنیاد بازی‌های رایانه‌ای درحمایت و تنظیم‌گری حوزه بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند در شکل‌گیری بنیاد سبک پوشش ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد، اما با این‌وجود باید بازخورد نهادهای مختلف قانون‌گذار و اجرایی در تاسیس بنیاد مورد نظر قرارگیرد تا شاهد تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن در فضای جامعه باشیم.

  • منبع خبر : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی