معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی با اشاره به طرح انسداد فیزیکی مرز چذابه گفت: طبق برنامه‌ریزی و کار عملیاتی انجام شده، بخشی قابل توجهی از مرز چذابه به صورت فیزیکی مسدود شده است و مقرر شد تمامی مرز برای ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی به صورت فیزیکی مسدود شود.

 

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی امروز دوشنبه در بازدید از زیرساخت‌ها و پارکینگ مرز چذابه برای استقبال از زائران اربعین حسینی بیان کرد: مسدود کردن فیزیکی مرز چذابه به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق و خروج دام از استان به کشورهای دیگر است.

وی با بیان این که این اقدام کمک شایانی در جلوگیری از تردد افراد قاچاقچی و تامین امنیت مردم منطقه دارد، افزود: شرایط زیرساخت پایانه مرزی چذابه مطلوب است؛ مشکلات و موانع موجود در این مرز نیز بررسی و برای رفع هرچه سریعتر آن برنامه ریزی می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین در نشست با مسئولان پایانه مرزی شیب عراق (در مقابل چذابه ایران) گفت: امسال با توافق خوبی که بین وزرای کشور ایران و عراق صورت گرفت مسئولان کشور عراق قول‌های بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات تردد زائران و دیگر مشکلات موجود دادند که امید است ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در کنار هم این مشکلات را رفع و شرایط را در محل‌های توقف زائران و رفت و برگشت آن‌ها را از پایانه تا شهرهای مقدس کربلا و نجف مساعدتر و بهتر کنند.

وی افزود: امید است با توسعه زیرساخت‌های مرزی، سفری با سهولت و راحت به عتبات داشته باشند بر همین اساس امسال سعی شده تمامی اقدامات و برنامه‌ها قبل از برگزاری مراسم اربعین انجام شود.
رئیس ستاد اربعین حسینی کشور در جریان سفر خود به خوزستان همچنین از زیرساخت‌های استقبال از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه بازدید کرد.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مبادی‌ تردد زائران اربعین حسینی هستند و همه ساله هزاران نفر برای عزیمت به کشور عراق در این ایام از این ۲ مرز عبور می‌کنند.

زائران مراسم با شکوه پیاده‌روی اربعین حسینی در برنامه تنظیم شده امسال از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان، مهران در استان ایلام، خسروی در استان کرمانشاه و باشماق در کردستان به کربلا عزیمت می‌کنند و مرز سومار در استان کرمانشاه برای انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین به عراق تعیین شده است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور