دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی گفت: به‌زودی طرح «بهشت» در شهرداری تهران اجرا می‌شود. در این طرح، شهرداری به برخی اقشار برای اخذ مطالبات آنها مراجعه می‌کند.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، سید سعید صدرزاده با اشاره به مراجعه شهروندان به میز خدمت شهرداری در محل اقامه نماز جمعه و مرکز ارتباطات و مطالبات مردمی برای مطرح کردن درخواست‌هایشان، اظهار کرد: ما اکنون به دنبال مراجعه معکوس هستیم و در این راستا طرحی را تحت عنوان طرح بهشت در دستور کار قرار داده‌ایم.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اعلام این که طرح بهشت به زودی اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح ما به دنبال افرادی می‌رویم که به دلایلی نمی‌توانند و یا به سختی می‌توانند به ما مراجعه کنند. در این دیدارها نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌ها و سازمان‌ها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: برای مثال این دیدار با جانبازان ۷۰ درصد با حضور نمایندگان تام‌الاختیار برگزار خواهد شد؛ اقلیت‌های مذهبی، زندانیان و اقشاری از این قبیل پیش‌بینی شده که در خدمت آنها باشیم.

صدرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سال قبل شهردار تهران تأکید کرد که میز خدمت اجرا شود، گفت: جز شهرداری و قوه قضاییه هیچ بخشی در این خصوص آمادگی نداشت اما پس از آن در ۲۲ بهمن ماه تمام ارکان دولت تصمیم گرفتند این اتفاق را رقم بزنند.

شهرداری تهران؛ پایه ثابت و بدون تعطیلی میز خدمت

وی با اعلام این که اقدام اولیه میز خدمت در محل اقامه نماز جمعه را شهرداری تهران زد و امروز در شهرستان‌ها و استان‌ها نیز شاهد آن هستیم، تصریح کرد: ارکان دولتی به صورت گردشی در محل برگزاری نماز جمعه حضور دارند و این در حالی‌ست که تنها پایه ثابت و بدون تعطیلی میز خدمت از ۱۵ بهمن سال قبل تا امروز شهرداری تهران بوده است.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی همچنین خاطرنشان کرد: میز خدمت از نوروز امسال در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری آغاز شده که تا امروز هم بدون تعطیلی اجرا شده است.

وی با بیان این که در اوایل حضور شهرداری در میز خدمت هر بار بالغ بر ۲۲۰ نامه اخذ می شد، اذعان کرد: پس از راهنمایی‌های صورت گرفته پیش از اخذ مطالبات، امروز شاهد این هستیم که تعداد نامه‌ها به حداکثر۴۰ نامه در روزهای پرازدحام کاهش یافته است.

تلاش برای پاسخگویی سریع به مطالبات مردمی

صدرزاده با اعلام این که ابتدا راهنمایی انجام می‌شود و اگر درخواست فرد ضرورت داشته و یا در حیطه اختیارات شهرداری باشد، نامه دریافت خواهد شد، گفت: اگر نامه دریافت شود باید این را در نظر داشته باشیم که نهایتا تا یک ماه پاسخ دهیم. چراکه دیگر دستگاه‌ها هر چند ماه یکبار در میز خدمت نماز جمعه حاضر می شوند اما شهرداری هر هفته مستقر است و باید در طول مدت کوتاه پاسخگو باشد.

وی همچنین تصریح کرد: مدیران عامل سازمان‌ها و معاونان با اطلاع قبلی به شهروندان، در میز خدمت حضور پیدا می‌کنند. به طوری که تا پایان سال مشخص شده که کدام مدیران در کدام هفته در میز خدمت حضور خواهند یافت.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی تأکید کرد: وقتی افراد در مرکز ارتباطات و مطالبات مردمی برای طرح موارد غیرمرتبط با شهرداری به ما مراجعه می‌کنند از آنها می‌خواهیم به محل برگزاری نماز جمعه مراجعه کرده و آنها را راهنمایی می‌کنیم که به میز خدمت اداره مربوطه مراجعه کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهر