سخنگوی صنعت برق در تبیین منابع پاداش کاهش مصرف مشترکان خانگی در سال ۱۴۰۲، از عدم محدودیت در منابع مالی برای پرداخت این پاداش‌ها خبر داد.

 گویای خبر – به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفت: منابع مالی که برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده به طور عمده از محل منابع و ظرفیت‌های قانونی بودجه است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به پلکانی بودن تعرفه مشترکان پرمصرف که با افزایش مصرف و عدم رعایت الگوی اقلیم منطقه به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت گفت  از این مشترکان درخواست می‌کنیم هر چه قدر برایشان مقدور هست مصرف خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: در دوران اوج بار تابستان  سال ۱۴۰۱، حدود ۴۰ درصد از مشترکان با همکاری بسیار خوبی که با صنعت برق داشتند، مشمول دریافت پاداش شدند و بیش از ۸ میلیون مشترک نیز صورتحساب رایگان یا بستانکار دریافت کردند. بنابراین سال گذشته بیش از ۱۳۵۰ میلیارد تومان به عنوان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان خانگی که کمتر از الگوهای تعیین شده در هر منطقه برق مصرف کرده بودند، پرداخت شد و امسال نیز طرح مدیریت مصرف برق در ابعادی گسترده تر که تمامی سطوح مشترکان را شامل می‌شود، اجرا خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که این میزان پاداش در سال جاری دو تا سه برابر شود.

 

  • منبع خبر : شرکت مدیریت شبکه برق ایران