استاندار تهران گفت: شهرستان رباط کریم، قطب کار تولیدی است و از جوانان در مهارت‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا برای کار در این شهرستان حضور پیدا کنند.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علیرضا فخاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رباط کریم با اشاره به بازدید از مراکز تولیدی در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال اظهار داشت: از بخش‌های تولیدی مختلف در شهرستان رباط کریم بازدید کردیم که قابلیت‌های لازم برای رقابت در سطح بین‌المللی را دارند و خیلی از شرکت‌های اروپایی و آسیای شرقی خواستار دریافت تولیدات این واحدها هستند که جزو افتخارات ما می‌باشد.

وی ادامه داد: در این بازدیدها نقاط مشکل‌زا از جمله در حوزه بانکی، مالیاتی، گمرکی، تهیه مواد اولیه و نبود توجیحات فرآیندی احصا و با حضور سایر مسوولین پی‌گیری و پاسخگویی‌های لازم صورت گرفت تا زمینه برای رفع مشکلات تولید فراهم شود.

استاندار تهران عنوان کرد: شهرستان رباط کریم، قطب کار تولیدی است و برای جبران عقب ماندگی نیازمند نیروی کار می باشد؛ از اینرو فرصت‌های شغلی زیادی فراهم است و از جوانان در مهارت‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا برای کار در این شهرستان حضور پیدا کنند.

فخاری با اشاره به مشکل آب برای توسعه شهرک صنعتی پرند گفت: یکی از موضوعات در حوزه کمبود آب، مصرف بهینه نه تنها در سطح صنعتی بلکه در بخش مصارف خانگی می‌باشد که باید تبدیل به فرهنگ شود.

وی افزود: نظام بازگردانی آب به شبکه مصرف نیز ضروری است و امروز در منطقه‌ای در حاشیه پرند و رودخانه شور، آب‌های سطحی را شاهد بودیم که قابلیت بازگردانی دارند؛ از این‌رو به فرمانداری تاکید کردیم تا بازگردانی این آب‌ها در دستور کار قرار گیرد تا در چرخه فضای سبز از آن استفاده شود.

استاندار تهران تاکید کرد: با دقت در چگونگی مصرف، تعدیل مصرف و بازگردانی آب می‌توان نظام مدیریت آب داشته باشیم.

فخاری در مورد نهضت ملی مسکن و ایجاد مسکن برای کارگران در شهرک‌های صنعتی از جمله رباط کریم خاطرنشان کرد: از آنجا که بخش صنعتی رباط کریم این قابلیت را دارد که برای کارگران در اطراف شهرک‌های صنعتی منزل ایجاد شود و این آمادگی از سوی صاحبان واحدهای تولیدی نیز وجود دارد؛ تامین زمین از طرف دولت و ساخت از طرف صاحبان واحدها پی‌گیری می‌شود تا مشکل مسکن کارگران رفع شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور