سخنگوی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی کتاب ناشران در بخش مجازی و کتاب‌فروشان حاضر در این رویداد خبر داد.‌

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، علی رمضانی، سخنگوی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پنج‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه)، در نشست خبری روزانه نمایشگاه با اشاره به آمار فروش بخش مجازی نمایشگاه گفت: تا ساعت ۱۳ امروز، پنج‌شنبه نگاهی به آمار ناشران و کتابفروشان حاضر در سامانه کتابفروشی نشان می‌دهد، حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب در بخش مجازی فروخته شده است؛ در حالی‌که این عدد سال گذشته حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بود و این افزایش قابل توجه است.
وی با بیان این که سهم ناشران، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود، افزود:‌ سهم کتاب‌فروشان نیز از این فروش حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰‌ میلیون تومان بود.
رمضانی با بیان این که تا ساعت ۱۳ امروز، پنج‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) ۹۴ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب فروخته شده است که این عدد سال گذشته ۵۰ هزار نسخه بود، گفت: مجموع کتاب‌های فروخته شده، ۲۷ هزار بسته است که از میان آن‌ها، ۷ هزار بسته به پست تحویل داده شده است. از ناشران می‌خواهیم هرچه زودتر کتاب‌های خریداری شده را بسته‌بندی کرده و به شرکت ملی پست برسانند.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در بخش دیگر این نشست با اشاره به استقبال گسترده مردم از روزهای اول و دوم نمایشگاه کتاب تهران، گفت: امسال افتتاح مردمی سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران را برگزار شد. از ساعت‌های اولیه روز گذشته بخش‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند و توانستند نظر مردم را جلب کنند. با اعلام قبلی رسانه‌ها، مبنی بر اعلام ساعت ۱۰ به‌عنوان لحظه آغاز نمایشگاه، دیروز و امروز، شاهد حضور مردم در این رویداد از ساعت ۹ صبح بودیم.
وی افزود: در این میان از مردم می‌‌خواهیم زمان حضور خود در نمایشگاه را در ساعت‌های مختلف توزیع و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
رمضانی همچنین از تلاش‌ دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری این رویداد تشکر کرد و گفت: از شهرداری تهران، مدیریت مصلای امام خمینی‌(ره)، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و بانک ملی برای حضور همه‌جانبه در این رویداد تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به طراحی متفاوت فضای نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل، گفت: امسال تلاش کردیم طراحی نمایشگاه با دوره‌های قبل متفاوت باشد؛ علاوه‌ بر این محیط  آرام‌تری را برای مردم، ناشران و خانواده‌ها فراهم کنیم. به همین دلیل چینش بخش‌ها و سالن‌ها که از سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی عریض‌تر انجام شده بود،‌ امسال نیز ادامه یافت.
سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران افزود: تا شب گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای بن دانشجویی و اعضای هیات علمی و طلاب ثبت‌نام کرده‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران