مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد که تاکنون ۷۱۷ واحد دانش‌بنیان در سراسر کشور در داخل شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت هستند.


به گزارش گویای خبر به نقل از شاتا نیوز، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز یک‌شنبه و در سفر به مهریز یزد در جمع صاحبان شرکت‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در نیمه اول امسال از مجموع یک هزار و ۸۰۰ قراردادی که با شهرک‌های صنعتی ایران بسته شده ۵۰ قرارداد مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات در حوزه سخت‌افزاری، پیش پرداخت برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: اقساط پرداخت حق بهره‌برداری نیز از ۳۶ تا ۴۲ ماه افزایش پیدا کرده که در سایر صنایع این عدد متفاوت است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: اگر یک واحد دانش‌بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی در بازه و برنامه زمان‌بندی تعیین شده بتواند طرح را به پایان برساند، ۱۰ درصد از اقساط باقی‌مانده به‌عنوان مشوق در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: چنان‌چه طرح را زودتر از موعد و برنامه زمان‌بندی به پایان برساند، ۳۰ درصد از اقساط باقی‌مانده به‌عنوان مشوق در نظر گرفته می‌شود.

مقیمی در خصوص کمک‌های حوزه نرم‌افزاری خاطرنشان کرد: در این راستا فن‌بازارهایی ایجاد شده که تا به امروز توانسته‌اند ۲ هزار و ۱۳ نیاز فن‌آورانه را در داخل شهرک‌های صنعتی شناسایی کنند که از این میزان ۵۵۰ مورد از این نیازها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان رفع شده است.

وی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیازمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان را توزیع محصولات در بازار ذکر کرد و یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید مطمئن شوند، بابت محصولی که تولید می‌کنند یا سرمایه‌گذاری در دانش و فن‌آوری می‌تواند در انتها بازگشت سرمایه داشته باشند که این موضوع به نیاز کشور هم بر می‌گردد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین گفت: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و در راستای سیاست‌های کلانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت سیزدهم دنبال می‌کنند، در حوزه فعالیت‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌نیان اخیرا یک بسته حمایتی توسط وزارتخانه رونمایی شده که بخشی از خدمات آن مربوط به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

  • منبع خبر : شاتا نیوز