نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور با عنوان «روشنا» به میزبانی فولاد مبارکه و با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، مدیرعامل، معاونین و مدیران فولاد مبارکه روز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه در محل برگزاری همایش‌های مرکز تحقیقات فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در این آیین که معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها، روسای پارک‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری و انجمن‌های علمی و جمع کثیری از دانشجویان نخبه دانشگاه‌های کشور نیز حضور داشتند، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و قدردانی از حمایت‌های فولاد مبارکه در حوزه دانش‌بنیان گفت: این انقلاب به معنای واقعی «ما می‌توانیم» و این‌که می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور مشکلات را حل کنیم را به ما نشان داد.

سجاد محمدعلی نژاد با تاکید بر این که در بخش دانشگاهی و نوآوری‌ها خوشبختانه کشورمان پیشرفت‌های خیلی خوبی را تجربه کرده است، گفت: امروز رتبه ایران بین دانشگاه‌های جهان به مرتبه ۱۵ ارتقا یافته است؛ دستاوردی که به دست همین اساتید دانشگاه و دانشجویان رقم خورده است اگرچه ما به این رتبه و جایگاه بسنده نکرده و نخواهیم کرد و با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های هدفمندتر به دنبال ارتقا جایگاه علمی کشور و حل مشکلات بزرگتر هستیم.

وی با اشاره به بازدید امروز دانشجویان و نخبگان دانشگاهی کشور از فولاد مبارکه تصریح کرد: خرسندیم از این‌که امروز فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری سرمایه‌گذاری و پشتیبانی‌های بسیار خوبی انجام داده و الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است.

سجاد محمدعلی‌نژاد گفت: به‌طورقطع نتیجه دستاوردهای امروز، حاصل سرمایه‌گذاری‌های یکی دو سال اخیر فولاد مبارکه در این حوزه بوده است و باید به‌خاطر داشته باشیم به هر اندازه که امروز در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم و نخبگان و فرهیختگان بیشتری را گرد خود جمع آوریم و از ظرفیت‌های آنها در توسعه دانش کشور استفاده کنیم، قطعا در سال‌های آتی نتیجه آن را خواهیم دید. یقینا می‌توانیم با تعامل هرچه بیشتر بین دانشگاه و صنعت ماموریت خود در خدمت به جامعه را بهتر انجام دهیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان