مازندران رتبه اول تصادفات کشور را دارد، وزیر بهداشت گفت: در استان مازندران، تامین سلامت مردم برای ما بسیار مهم است. متاسفانه اولین دلیل برای مخاطرات سلامت مردم مازندران، تصادفات و سوانح ترافیکی است و مازندران رتبه اول تصادفات کشور را دارد.

به گزارش کویای خبر به نقل ار ایلنا ، «بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه شورای اداری شهرستان نور که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر مردم در استان مازندران، چندین برابر مرگ و میر کرونا است. در این استان ۹۹ پایگاه اورژانس جاده ای فعال است اما باید با برنامه ریزی و ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیکی از وقوع تصادفات پیشگیری کرد.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور، فرسوده و دارای قدمت ۶۰ ساله است. از پروژه بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی نور بازدید کردیم و باید مشکلات آن حل و تکمیل شود تا به مردم این منطقه و گردشگران، خدمات مورد نیاز را ارائه کند. همچنین تامین سی تی اسکن در شهرستان نور نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: مازندران باتوجه به پتانسیل طبیعی، می تواند قطب گردشگری سلامت شود و نیاز است که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه مشارکت کند. متاسفانه یکی از مشکلات استان مازندران، رشد جمعیت بسیار پایین و حرکت آن به سمت سالمندی است و رشد جمعیت در کشور بسیار کاهش یافته که یک خطر بزرگی است و باید در این زمینه، اقدامات فرهنگی و بین بخشی انجام شود. در سالهای قبل از فرزند کمتر زندگی بهتر سخن می گفتند که این شعار اشتباه است چون با فرزند کمتر، زندگی بهتر نمی شود.

وزیر بهداشت گفت: فلسفه حضور اعضای کابینه و سفرهای استانی رییس جمهور و وزرا، روبرویی مستقیم با مشکلات مردم است. منکر مشکلاتی که در طول سالهای متمادی انباشته شده، نیستیم و قطعا هیچ کسی توان حل مشکلات در چند روز را ندارد و نیاز به زمان، تدبیر، برنامه ریزی، بودجه و نظارت دارد. می توانستیم در دفترمان پشت میز بنشینیم و مشکلات را با نامه ها بررسی کنیم اما حضور در مناطق مختلف به معنی عزم دولت برای حل مشکلات است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: باید نسبت به تمام نعماتی که خدا به ما داده، شاکر باشیم. مقام معظم رهبری می فرمایند شکر نعمت باید با کار و تلاش بیشتر باشد. امروز کار و تلاش بیشتر یک جهاد فی سبیل الله است. برخی تصور می کردند که جهاد فقط مربوط به دوران دفاع مقدس است اما جهاد ادامه دارد. دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون، ممانعت ها و مشکلات از جمله تحریم و فشارهای اقتصادی را بر علیه ایران و مردم ما تحمیل کرده اما نباید در پازل دشمنان، بازی کنیم بلکه باید دشمنان و اهداف آنها را بشناسیم و در جهت مقابله با آن گام برداریم. امروز هیچ فاصله ای بین دولت و مردم وجود ندارد و دولتی موفق است که به مردم وابسته باشد و آخرین تجربه مشارکت گرفتن از مردم، مربوط به کرونا و واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای به اصطلاح قوی مانند آمریکا و کشورهای اروپایی در کرونا دچار درماندگی شدند اما در حال حاضر وضعیت کرونا در ایران از نظر تعداد مبتلایان، بستری و فوت بیماران وضعیت مناسبی دارد و یکی از کشورهای موفق هستیم چون مردم به ما کمک کردند و وارد صحنه شدند و حجم قابل توجهی واکسن کرونا تزریق شد و خیلی از کشورها، قدرت اصلی که مردم هستند را ندارند. نیروهای بهداشتی و درمانی هم در مقابله با کرونا خوش درخشیدند.

وزیر بهداشت یادآور شد: مازندران، نگین گردشگری و مهمان نوازی کشور است و طبیعت، جغرافیا و تنوع آب و هوایی آن، یک نعمت خدادادی است. بخشی از طرح آزادسازی سواحل و حریم دریا در استان مازندران اجرا شده اما مهم تر از آزادسازی، پاکسازی سواحل است و امروز نباید شاهد آلودگی سواحل، زباله و فاضلاب در این مناطق باشیم.

  • منبع خبر : ایلنا