معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما در اطراف شهر تهران مسئله مازوت‌سوزی نداریم، زیرا نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند.

گویای خبر – به گزارش ایرنا، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مازوت‌سوزی در تهران گفت: ما در اطراف شهر تهران موضوع مازوت‌سوزی نداریم، زیرا نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند، اما بحثی که در اینجا وجود دارد، بحث تراکم است و اتفاقی که افتاده فارغ از حد توان شهر است که باید مدیریت شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آلودگی هوا گفت: تمام بدنه دولت و امروز هم رئیس جمهور بر این موضوع تاکید کردند و حتی قرار شد بخشی از وقت جلسه آتی هیأت دولت به بحث قانون هوای پاک و فرآیند اجرایی آن اختصاص پیدا کند.
سلاجقه درباره جزئیات این خبرهای خوب درباره قانون هوای پاک اظهار کرد: در آینده نزدیک خبرهای خوبی در بحث هوای پاک و فرآیند اجرایی آن خواهیم شنید. دولت و رئیس‌جمهور بر این موضوع تاکید دارند و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا برای بودجه ۱۴۰۲ اعتباری در این موضوع در نظر بگیرند. برآورد اولیه نشان داد که ۱۰۷ هزار میلیارد تومان که البته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مشترک است و همچنین یک رقم ۳ میلیارد دلار برای اجرای این قانون نیاز است و صرف اقدامات مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی و سوخت و صنایع و کارخانه‌ها خواهد شد.
وی ادامه داد: این موضوع مکرر در دولت توصیه و بحث شد. امروز هم ریاست جمهور بحث را مطرح کردند که ان‌شاءالله در نشست آتی دولت به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت طبق قانون هوای پاک اجرایی می‌شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هم در بحث حمل و نقل عمومی هفته قبل تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است و دولت حتما اعلام خواهد کرد. در بحث سوخت هم در یکی دو هفته آینده کار خوبی در اصفهان صورت گرفته و اعتبار سنگینی در بحث سوخت و پالایشگاهی هزینه شده است. هم بحث سوخت و هم بحث حمل و نقل عمومی پی‌گیری می‌شود و در بحث صنایع و کارخانه اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

 

  • منبع خبر : ایرنا