رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با ایجاد مرکز جامع ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و تجهیز و بروزرسانی سامانه ۱۵۲۶ فصل جدیدی از خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی مناسب به مردم شکل می‌گیرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین افتتاح مرکز جامع ارتباط مردمی ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی کشور که روز یک‌شنبه ۱۶ بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به این که بصورت عمومی یکی از راه‌های متداول ارتباطی از طریق تماس تلفنی صورت می‌گیرد گفت: مرکز جامع ارتباطات مردمی گامی عملیاتی و مهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم است که در چارچوب تکریم ارباب رجوع، فصل جدید خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی به مودیان محترم مالیاتی از طریق مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور ۱۵۲۶ آغاز خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته طی سه ماه اخیر برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و به روزرسانی سامانه ۱۵۲۶ در راستای ارتقای ارتباطات سازنده و تسریع در پاسخ‌گویی به نظرات، مشکلات و انتقادات مودیان محترم مالیاتی خبرداد و افزود: با توسعه و به روزرسانی سامانه مذکور و افزایش تعداد کارشناسان این مرکز، سرعت پاسخ‌گویی به مودیان محترم ۵ برابر سریع‌تر از وضعیت گذشته خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی‌ها مدت زمان پاسخ‌گویی برای هر نفر به کمتر از ۳ دقیقه کاهش می‌یابد.

دکتر منظور با تاکید بر رویکرد تعاملی سازمان تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای به تمامی مودیان مالیاتی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل، دریافت گزارشات مردمی، گزارش فرار مالیاتی‌، انتقاد، پیشنهاد، ارتباط مستقیم با مدیران سازمان، راهنمایی سامانه‌های مالیاتی از قبیل سامانه صورت معاملات فصلی، سامانه مالیات بر درآمد حقوق، اظهارنامه‌های الکترونیکی و غیره، از طریق ارتباط تلفنی و بر بستر اینترنت در اختیار مودیان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های تحولی سازمان در دوره جدید برای مردمی‌سازی مالیات ستانی افزود: این مرکز جامع به صورت تعامل محور خواهد بود و مقرر شده تا علاوه بر پاسخ‌گویی مناسب تلفنی بخش مهمی از اطلاع‌‌رسانی‌های آتی سازمان از طریق این مرکز جامع صورت پذیرد.

  • منبع خبر : سازمان امور مالیاتی کشور