مشکلی در تامین برق مشترکان با وجود پدیده گرد و غبار نیست، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق گفت: شبکه برق کشور در شرایط پایداری است و در حال حاضر مشکلی در تامین برق وجود ندارد.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایلنا، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق، اظهار کرد: این شبکه در شرایط پایداری است و مشکلی در تامین برق مشترکان نیست.

وی با بیان این که در طراحی شبکه برق، موارد لازم پیش‌بینی می‌شود، افزود: در طراحی اولیه شبکه‌های برق، شرایط آب و هوایی و آلودگی‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما این موضوع به طور قطع برای تمام نقاط کشور در نظر گرفته نشده که اگر گرد و غبار از میزانی افزایش یابد شبکه تاب آوری لازم را داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر توانسته‌ایم در استان‌هایی که در معرض گرد و غبار هستند و از نظر رطوبتی و شرجی بودن شرایطی دارند که امکان دارد عایق‌هایی که استفاده می‌کنیم در شبکه برق به صورت رسانه عمل کنند و اتصالی دهند، تعداد زیادی از مقره‌ها را تعویض کنیم و یا اینکه از پوشش‌هایی استفاده کنیم که آبگریز باشند و به اصطلاح این امکان را فراهم سازند که عایق مقره‌ها و تجهیزات در شرایط ایده‌آل باقی بماند.

رجبی مشهدی درباره اینکه آیا مشترکان برق خانگی یا صنعتی در شرایط گرد و غبار باید تمهیداتی بیاندیشند، گفت: جز اینکه در هر شرایطی برق را درست مصرف کنیم لازم نیست اقدام دیگری انجام شود.

 

  • منبع خبر : ایلنا