به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری خبردون، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون به مناسبت هفته تعاون روز گذشته اعلام کرد که اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها در سه مرحله اجرا می شود.
۱- تسهیلات اشتغال «روستا و عشایری» که در اولویت هستند و مورد استفاده تعدادی از تعاونی‌ها می‌باشد و کماکان برقرار است.
۲- تسهیلات طرح «رونق تولیدی » که با نرخ ۱۲ تا ۱۷ درصد صرفا برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است .

۳- تسهیلات اشتغال «مشاغل خانگی» تعاونی‌ها که ازمحل پشتیبان می توانند استفاده کنند.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد:  تکالیفی که خارج از ید بانک و اختیار بانک توسعه تعاون بوده و در واقع خارج از بخش تعاون و ماموریت اصلی پرداخت می‌گردد که به صورت تسهیلات تکلیفی، تسهیلات خرد، تسهیلات ازدواج است .

سرپرست بانک توسعه تعاون در پاسخ به خبرنگار خبردون افزود: به طور کلی تسهیلات حمایتی می‌باشد که در قانون بودجه وجود دارد و به اشخاص حقیقی خارج از بخش تعاون تخصیص می‌یابد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون با بیان این که با توجه به پی‌گیری‌ها و مکاتباتی که از مجلس، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه داشتیم؛ امیدواریم بتوانیم آن تکالیفی که می‌خواهند از این محل که عمدتاً به صورت قرض الحسنه است را به بخش تعاون آورد.

وی خاطر نشان کرد که همین تسهیلات را به تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز پرداخت خواهیم کرد و چنانچه این اتفاق صورت پذیرد سهم قابل توجهی از پرتفوی اعتباری بانک توسعه تعاون به عنوان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاونی‌ها قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : صابونچی
  • منبع خبر : پایگاه خبری خبردون