معاون اعضا صندوق اعتباری هنر از معرفی ۲ هزار و ۲۰۰ نفراز اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به سازمان تأمین اجتماعی برای برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و تأکید کرد: براین باوریم بهره‌مندی اعضا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی، سبب ایجاد انگیزه و دلگرمی برای ادامه فعالیت آن‌ها به خصوص در شرایط سخت را مهیا خواهد کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مسلم کریمی با اشاره به روند معرفی اعضای صندوق اعتباری هنر برای بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی گفت: بیمه اعضای صندوق اعتباری هنر ذیل بیمه‌ حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می‌شود. در این نوع بیمه رابطه کارفرمایی وجود نداشته و متقاضیان این بیمه که حداکثر سن آن‌ها ۵۰ سال است یا دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی هستند، می‌توانند بسته به خدمات، یکی از طرح‌ها با نرخ ۱۴ یا ۱۸ درصد را انتخاب کنند. البته افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مبلغ حق بیمه هرسال از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شود و صندوق به منظور حمایت از اعضای تحت پوشش به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد مبلغ حق بیمه اعضا را در نرخ‌های ۱۴ و ۱۸ درصد (ویژه صاحبان حرف و مشاغل آزاد) درقالب یارانه پرداخت می‌کند.

کریمی افزود: بر این اساس در سال ۱۴۰۲ مبلغ ماهیانه حق بیمه تأمین اجتماعی در نرخ ۱۴ درصد ۷۴۳ هزار تومان است که از این میزان مبلغ ۵۳۰ هزار تومان را صندوق اعتباری هنر و مبلغ ۲۱۳ هزار تومان را عضو صندوق (سهم فرد) برای ماه‌های ۳۰ روزه پرداخت می‌کند. همچنین در نرخ ۱۸ درصد مبلغ حق بیمه ۹۵۵ هزار تومان است که از این میزان مبلغ ۵۳۰ هزار تومان توسط صندوق و مبلغ ۴۲۵ هزار تومان توسط عضو صندوق (سهم فرد) برای ماه‌های ۳۰ روزه پرداخت می‌شود. از سوی دیگر مبلغ سرانه درمان در سال جاری، ۱۱۹ هزار و ۶۰۰  تومان برای هر فرد تعیین شده است که افراد در صورت تمایل و پرداخت می‌توانند از مزایای ان استفاده نمایند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره به معرفی ۲ هزار و ۲۰۰ نفراز اعضا برای برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: از زمان شروع به‌ کار دولت مردمی بیش از ۱۷ هزار  نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند و تعداد معرفی‌شدگان صندوق به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۵۶ هزار نفر افزایش یافته است.

  • منبع خبر : روابط عمومی صندوق اعتباری هنر