معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ گفت: موضوع خلیج فارس موجب نقطه اتصال و تحکیم وحدت ملی است که نقش رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، دکتر مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس در سالن فرهنگسرای طوبی گفت: جشنواره‌های مرتبط با موضوع خلیج فارس در دهه ۸۰ به جریان افتاد.

مهدی پور عنوان کرد: ما در مقاطعی از دوره تاریخی، خیلی از جزایر کشورمان را از دست دادیم؛ اما در سال ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی خلیج فارس را تصویب کرد که روز اخراج استعمارگران از کشور است.

 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران اسلامی هیچ موقع در طول تاریخ اجازه نداد کشور ایران، مستعمره هیچ کشور دیگری شود. گرامیداشت روز خلیج فارس می‌تواند پیوندهایی در ایران بوجود آورد و نقطه اتصال و موجب تحکیم وحدت ملی است که نقش رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در معاونت امور مطبوعاتی دو رویکرد مهم در برگزاری جشنواره‌های مطبوعاتی در استان‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم: رویکرد اول تقویت و توسعه جشنواره‌های موضوعی است. مانند برگزاری جشنواره زن و رسانه در استان فارس

رویکرد دوم کمک به پویایی، تقویت و جریان‌سازی جشنواره‌های منطقه‌ایی و استانی مطبوعات و رسانه‌هاست.

وی همچنین اشاره کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری و حمایت از رسانه‌های برتر در این جشنواره‌ در دستور کار ما قرار دارد.

مهدی‌پور در پایان اعلام نمود: جلسات تخصصی متعددی با اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران استان هرمزگان داشتیم که امیدوارم  مجموعه مواردی که در این جلسات مطرح شد، مورد توجه ویژه و حمایت استاندار محترم، قرار گیرد.

گفتنی است؛ داوری هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس، را محمود مختاریان، محمدحسین بدری و مهدی توکلیان بر عهده داشتند.

  • منبع خبر : اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان