رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سهام عدالت از روز چهارشنبه ( ۳۰ آذرماه) به صورت علی‌الحساب خبر داد و اعلام کرد: به حساب سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت آنها ۵۳۲ هزار تومان است، ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز خواهد شد.

 

به گزارش گویای خبر به نقل از ایرنا،  مجید عشقی در مورد پرداخت سود سهام عدالت، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس، سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از فردا (چهارشنبه ۳۰ آذرماه) به صورت متمرکز توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، با توجه به سود تقسیم شده عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، پرداخت می‌شود.

وی افزود: مجموع سود سبد سهام عدالت بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر شده است که از این مبلغ در مرحله اول، ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رییس سازمان بورس گفت: سال گذشته کل سود سهامداران سهام عدالت در اسفند ماه پرداخت شد، اما در سال جاری با مصوبه شورای‌عالی بورس و با دریافت مبالغ سود از شرکت‌ها، این سود در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله اول فردا و مرحله دوم تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد.

عشقی بیان کرد: سهامداران عدالت برای دریافت سود، حتماً باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر (۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۱۱ نفر) اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱٫۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: مبلغ سود پرداختی در مرحله اول با توجه به میزان سهام عدالت هر فرد، متفاوت خواهد بود. به طوری که برای سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان، سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و برای سایر طبقات سهام عدالت هم به تناسب واریز خواهد شد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: این مبلغ به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود با تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا قبل از پایان سال به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها در پرداخت سود همکاری کامل داشتند که از احترام آنها به حقوق سهامداران عدالت تشکر می‌کنیم، اما برخی شرکت‌ها همکاری لازم را نداشتند و علی‌رغم اعلام برنامه زمان‌بندی پرداخت سود و مکاتبات مکرر سود سهامداران عدالت را واریز نکرده‌اند که برخورد انضباطی لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

  • منبع خبر : ایرنا