مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: نسخه الکترونیک دستور خط فارسی برای استفاده در انواع آگهی‌ها به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط‌ عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، عباس محمدیان، با تاکید بر این ‏که خط، چهره مکتوب زبان است و به موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏‌ها، هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: این دستور خط، توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با هدف درست‌نویسی‌، حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب، منتشر شده و نسخه ابلاغی آن، ویراست جدید مصوب جلسه دویست و یازدهم فرهنگستان است.

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی در راستای پاسداشت، حفظ و صیانت از زبان و خط فارسی و به منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏‌های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سَر درِ اصناف و بسته‏‌بندی کالاها در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخه الکترونیک جدید «دستور خط فارسی» را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم را نیز برای رعایت این دستور خط در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی انجام خواهد داد.

گفتنی است در تدوین دستور خط فارسی، مواردی هم‏چون حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن و خواندن و فاصله‌گذاری‌‏ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

  • منبع خبر : معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی