نظارت بر جایگاه‌های سوخت در نوروز ۱۴۰۱، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از فعال شدن ۴۳ گروه گلگشت ویژه در سراسر کشور به‌ منظور بازدید و نظارت بر عملکرد جایگاه‌های عرضه سوخت در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایرنا، «ویس‌کرمی» اظهار داشت: ۶ گروه گلشت نوروزی در حوزه ستادی و ۳۷ گروه گلگشت در مناطق عملیاتی ۳۷ گانه فعال شده‌اند که این گروه‌ها از سمت ستاد، بازدید و نظارت عالیه از همه جایگاه‌های عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی مناطق زیر پوشش خود انجام می‌دهند.

وی افزود: گلگشت‌های نوروزی پس از وقفه‌ای دو ساله به‌دلیل محدودیت‌هایی ناشی از شیوع ویروس کرونا در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فعال شدند که با همراهی و همکاری هم و در ارتباط و تعامل تنگاتنگ با ستاد و مناطق همجوار به‌صورت مستمر از نحوه سوخت‌ و خدمات‌رسانی جایگاه‌های عرضه سوخت در روزهای نوروز بازدید می‌کنند.

آمادگی کامل زنجیره تامین و توزیع از خطوط تا انبارها و جایگاه‌ها برای سوخت‌رسانی نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا، پیش‌بینی می‌کردیم شرایط امسال متفاوت از دو سال پیش باشد و مسافرت‌های نوروزی رونق خواهد داشت، بنابراین از ابتدای اسفندماه برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی مناسب و مکفی بنزین در همه بخش‌ها از جمله انبارهای نفت شامل ذخیره‌سازی بنزین در همه انبارها و برنامه‌ریزی برای ارسال انجام شد.

ویس کرمی همچنین از آمادگی ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: نشست‌های هماهنگی برای آمادگی شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته نفتکش‌های جاده‌ای و سوخت‌رسان برای انتقال بنزین از مبادی تولید به مصرف انجام شده است.

وی تصریح کرد: به‌منظور هماهنگی بیشتر در زمینه سوخت‌رسانی نوروزی، نشست‌های پرشماری با جایگاه‌داران سراسر کشور، انجمن صنفی جایگاه‌داران، مدیریت طرح گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در ستاد و کل مناطق کشور برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها در بخش خطوط و نقل و انتقال نیز به‌نحوی انجام شده است تا سوخت‌رسانی به بخش حمل و نقل نیز با مشکلی روبه‌رو نباشد.

فعالیت جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی با حداکثر ظرفیت در نوروز ۱۴۰۱

ویس‌کرمی همچنین درباره آمادگی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی برای ارائه خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز در ایام نوروز با ظرفیت کامل عملیاتی خواهند بود.

وی تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت به‌ویژه در محورهای مواصلاتی پرتردد را کافی خواند و گفت: با توجه به ظرفیت مناسب مجاری عرضه، نیاز به استقرار جایگاه‌های سیار عرضه سوخت در محورهای پرتردد احساس نشده و خوشبختانه ظرفیت موجود پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان است

  • منبع خبر : ایرنا