رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران با توجه به امکانات مختلف ورزشی شهر، می‌تواند در تدوین استراتژی و تعیین بازارهای هدف، متولی و مجری فعالیتی گسترده در جهت بسط و گسترش صنعت گردشگری ورزشی باشد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، سید احمد علوی با تأکید بر اهمیت گردشگری ورزشی اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری ورزشی را منبع اصلی در اشاعه فرهنگ ملل، اشتغال‌زایی، رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های هر شهر می‌دانند و کشورهای مختلف دنیا همواره در تلاش هستند تا با تدوین استراتژی‌های مختلف، بیشترین بهره برداری را از این صنعت بزرگ و ارزشمند کسب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: ما نمونه توجه به گردشگری ورزشی را در برگزاری جام جهانی، المپیک، بازی‌های آسیایی، جام ملت‌ها، مسابقات جهانی والیبال و کشتی شاهد هستیم.

وی با تأکید بر این که یک مسابقه ورزشی می‌تواند سبب حضور گردشگران زیادی در شهر میزبان شود، خاطرنشان کرد: این گردشگران به محل استراحت، غذا و حمل و نقل نیاز دارند که همه این موارد به توسعه اقتصادی شهر میزبان کمک می‌کند.

علوی ادامه داد: علاوه بر رویدادهای ورزشی، جاذبه‌های ورزشی مانند قله‌های مختلف و مساعد برای کوهنوردی در تهران و تفریحات ورزشی متنوع می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اهمیت سیاست‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری ورزشی گفت: با توجه به این مسائل لازم است شهرداری تهران و البته تمامی دستگاه‌های مسئول ترتیبی اتخاذ کنند که حضور این گردشگران در تهران برای مردم این شهر سودآور باشد و منفعت حضور گردشگران باید به مردم و شهروندان تهرانی برسد.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است که شهرداری تهران با توجه به امکانات مختلف ورزشی شهر از قبیل کوهستان‌های اطراف تهران و برخورداری از زمینه‌های ورزش‌های کوهنوردی و کوهستانی مانند اسکی، پرش و چتربازی، گلف و غیره و از طرفی دیگر ورزش‌های باستانی شامل پهلوانی و زورخانه‌ای، چوگان و اسب‌سواری، دیگر رشته‌های ورزشی همچون دوچرخه‌سواری، فوتبال و کشتی، در تدوین استراتژی و تعیین بازارهای هدف، متولی و مجری فعالیتی گسترده در جهت بسط و گسترش صنعت گردشگری ورزشی باشد.

علوی در پایان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ورزشی، صرف نظر از منافع اقتصادی مستقیمی که برای شهر ایجاد می‌کند، باعث ارتقاء وجهه و تصویر خارجی شهر تهران خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهر