نهالکاری در ۱۱۰۰ هکتار از اراضی استان تهران، رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای پویش ایران سرسبز در ۶۰ نقطه به مساحت بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار در استان تهران خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایسنا، یونس بابایی درباره تاریخ آغاز پویش ملی ایران سرسبز گفت: پویش ملی ایران سرسبز از ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شد و  با توجه به شرایط هر منطقه و بر اساس زاگرسی و یا البرزی بودن منطقه، این پویش در قالب بذرکاری،نهالکاری و کپه‌کاری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این پویش با توجه به فرم رویشی درختان و برنامه احیا و غنی سازی در کل کشور اجرا می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اجرای برنامه پویش ملی ایران سرسبز در تهران اظهار کرد:برنامه کپه‌کاری،بذرکاری و نهالکاری در تهران با توجه به شرایط اقلیمی و رویشگاهی در ۶۰ نقطه به مساحت بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار از آذر ماه انجام شده است.

وی افزود: در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب استان تهران، اراضی مرتعی و بیابانی وجود دارد که در این قسمت برنامه‌ها به‌صورت بذرکاری و کپه‌کاری خواهد بود و در شمال تهران برنامه به صورت نهالکاری و بذرکاری اراضی مرتعی اجرا شده است.

بابایی در پایان درباره گونه‌هایی که در مناطق مختلف برای نهالکاری استفاده می‌شود تصریح کرد: اغلب گونه‌های انتخابی پهن‌برگ و سازگار با مناطق رویشگاهی هستند که این گونه‌ها براساس محدودیت منابع آبی و اراضی جنگلی شناسایی شده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا