همایش «مطالعات منطقه قفقاز و چالش‌های پیش‌رو» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، با توجه به پیوندهای قوی علمی و فرهنگی گذشته دو کشور و ضرورت توسعه و عملیاتی ساختن توافقات انجام شده، با فراخوان‌های متعدد، برگزاری همایش بین‌المللی با عنوان  «مطالعات منطقه قفقاز و چالش‌های پیش رو» را در دستور کار خود قرار داده است.

در این همایش، کارشناسان و صاحب‌نظران از ایران و کشورهای منطقه قفقاز به بررسی چالش‌ها پیش‌روی این منطقه خواهند پرداخت. برگزاری این همایش فرصتی ارزشمند برای گفت‌‎وگوی علمی و فرهنگی بین ایران و کشورهای منطقه قفقاز است.

در همین راستا، جلسه‌ای با حضور محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، روبرت غازاریان، رئیس انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم ارمنستان و خانم گوهار اسکانداریان، رئیس گروه ایران انستیتوی شرق شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری ارمنستان در محل دبیرخانه این همایش انجام شد.

در این جلسه، راه‌های هرچه بهتر برگزار شدن این همایش و پربارتر شدن نتایج حاصل از آن مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به استقبال گسترده کشورهای منطقه و مقالات ارزشمند رسیده به دبیرخانه همایش از دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی و محققین و اساتید این دانشگاه‌ها از ۷ کشور منطقه، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر دانشگاهیان و محققان ایرانی در این همایش و مشارکت فعال آنان تاکید شد.

رئیس انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم ارمنستان با بیان اهمیت تمدنی و فرهنگی ایران و بحث تبادل هیأت‌های نخبگانی و دانشگاهی و آموزش زبان فارسی، خواستار مشارکت هرچه فعال‌تر فرهیختگان ایران به منظور رونق هرچه بیشتر این همایش و دستاوردهای حاصل از آن شد.

اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اهمیت مراکز علمی و دانشگاهی ارمنستان و پیشینه پربار تاریخی فرهنگ و تمدن این کشور، برگزاری این همایش را در ارمنستان بسیار ارزشمند و حائز اهمیت برشمرد.

وی بر آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از نخبگان ایرانی و ترغیب آنان به مشارکت در این همایش تاکید کرد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی