معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور به شهرداران و دهیاران در بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی، گفت: در این خصوص حمایت‌های لازم از شهرداران و دهیاران به عمل خواهد آمد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، آیین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری با حضور وزیر کشور امروز در سالن مصلی تهران برگزار شد.
مهدی جمالی نژاد در این مراسم افزود: وزارت کشور در کنار ماموریت‌های سیاسی، امنیتی در حوزه  مدیریت شهری و روستایی هم مسئولیت دارد و با توجه به ماده ۶۲ قانون شهرداری‌ها، حمایت و نظارت بر این خانواده بزرگ بر عهده وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.
معاون عمرانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ابعاد حمایت و نظارت ورود پیدا کرده و تاکنون ۱۱ لایحه، ۳۱ آیین نامه و ۵۹۵ شیوه‌نامه و تفاهم‌نامه را در حوزه‌های مختلف تدوین کرده است.
جمالی‌نژاد ادامه داد: با حمایت‌های وزیر کشور، اقدامات جدی همچون بسترسازی قوانین در حمایت شغلی از دهیاران، تاسیس دهیاران خودکفا و تهیه ضوابط ساختمانی برای دهیاری‌ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: امروز بیش از ۹۵ درصد از جمعیت روستایی از خدمات دهیاری‌ها استفاده می‌کنند.
معاون وزیر کشور در ادامه به قانون مهم درآمد پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: تصویب این قانون بعد از ۳۹ سال می‌تواند جهش جدی در حوزه خدمات شهری ایجاد کند.
جمالی‌نژاد با اشاره به مراسم رونمایی بیش از هزار دستگاه اتوبوس و ون هم گفت: قرارداد ۹۸۰۰ دستگاه خودرو در حوزه حمل و نقل عمومی منعقد شده که این اتفاق به سهم خود به رونق تولید داخلی کمک می‌کند.
وی همچنین از تحقق ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار کرد:  امسال نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت خواهیم داشت.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر محترم کشور به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور ارسال شده است که ناوگان حمل و نقل عمومی را با استفاده از همه ظرفیت‌ها بازسازی کنند.
جمالی‌نژاد افزود: در روند بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی، حمایت‌های لازم از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عمل خواهد آمد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور