استاندار آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های رسیدگی و کمک به زلزله‌زدگان اعلام کرد که وام‌های دریافتی مردم خوی به مدت ۶ ماه امهال می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدصادق معتمدیان افزود: هیات دولت مصوب کرده به جهت کمک به مردم آسیب‌دیده از زلزله شهرستان خوی، همه وام‌های دریافتی مردم از بانک‌ها به مدت ۶ ماه امهال شود.

وی اظهار کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های انجام شده حدود سه هزار واحد مسکونی نیز در بخش وسایل و لوازم خانگی خسارت دیده‌اند که دولت برای این منظور هم کمک بلاعوض و تسهیلات در نظر گرفته که در زمان مقتضی میزان آن به اطلاع مردم می‌رسد.

معتمدیان با بیان این که اسکان اضطراری در منطقه تمام شده و اکنون موضوع اسکان موقت در دستور کار است، افزود: مراحل ساخت واحدهای مسکونی تخریبی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و بنیاد مسکن استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان بعنوان معین در این کار مشارکت دارند.

به گفته وی، در حوزه فضاهای آموزشی در شهرستان خوی حدود ۸۵ مدرسه با ۲۴۴ کلاس درس دچار خسارت شده و تعدادی ازاین مدارس تخریب شده‌اند که دولت برای این منظور هم ۲۴۰ میلیارد تومان به جهت بازسازی تعمیر مدارس اختصاص داده است.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: بنا داریم از ظرفیت نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده با توجه به اعلام موافقت این نهادها، بیشتر استفاده کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور