مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۴ برابری ورود مرغ گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب انجام می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آرامش موجود در تولید و توزیع مرغ گرم در بازار، گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده شاهد افزایش روند جوجه‌ریزی طی چند روز گذشته و افزایش تولید مرغ گرم هستیم.

وی ادامه داد: میزان ورود مرغ گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال جاری ۴ برابر شده و در حال حاضر توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب است.

امرالهی با تاکید بر این که روند افزایش تولید مرغ ادامه‌دار خواهد بود، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند قیمتی در بازار مرغ گرم نزولی بوده است. وی با اشاره بر تشدید نظارت بر بازار مرغ گرم در استان‌های شمالی کشور، یادآور شد: نیروهای متخصص دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و همچنین دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در بازدیدهای انجام شده از مرغداری‌های استان‌های شمالی، با مرغداری‌هایی مواجه شدند که سن گله آن‌ها بیش از سن مصوب بود و گاها تا ۶۳ روز می‌رسید؛ این واحدهای متخلف به تعریزات معرفی شدند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از ابتدای طرح تشدید نظارت، حدود ۹۶ هزار و ۳۷۳ مورد بازرسی در حوزه مرغ در سراسر کشور انجام شده که ۱۸ هزار و ۵۹۰ پرونده به تعزیرات معرفی شده است.

  • منبع خبر :  وزارت جهاد کشاورزی