وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، لازم الاجراست؛ بنابراین پرداخت تسهیلات باید «پیوست اشتغال» داشته باشد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست «بررسی عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و اجرای پیوست اشتغال» که با حضور «محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و نمایندگان بانک‌ها برگزار شد، با اشاره به ساز وکار اجرای پیوست اشتغال اظهار کرد: در این زمینه سامانه‌ای تعریف و طراحی‌شده و لازم است هر چه سریع‌تر نمایندگان بانک‌ها به حوزه اشتغال معرفی شوند تا از این سامانه استفاده مطلوب شود.

وی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید بدانند در این زمینه چه خدماتی صورت گرفته است تا آمار و اطلاعات متقنی ارائه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: موضوع پیوست اشتغال با جدیت پی‌گیری شود.

مرتضوی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در بخش ملی توفیقات خوبی حاصل شده است و امیدوارم در ادامه راه برای جامعه هدف این طرح یعنی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: صرف‌نظر از تکالیف الهی و اداری همه ما تکلیفی نوع‌دوستانه داریم که رسالت اجتماعی ما است، بنابراین باید به رسالت و مسئولیت اجتماعی در این زمینه هم توجه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است: طرح‌های اقتصادی نیاز به هدایت منزل به منزل دارد و باید این موضوعات را گام به گام پی‌گیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی همچنین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ورود سال جدید در ماه مبارک شعبان است که امیدوارم بستر خیر و برکت را برای آحاد ملت عزیز ایران به همراه داشته باشد.

در ابتدای این نشست «محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا قبل از پایان سال باید اتصال بانک‌ها به سامانه یکپارچه اشتغال صورت گیرد.

وی در ادامه گزارشی از تسهیلات اشتغال‌زایی بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه و توضیح داد: در همان ابتدا باید شرایط توزیع استانی بانک‌ها مشخص شود و سهم استانی و ملّی نیز همزمان ابلاغ شود.

کریمی‌بیرانوند تأکید کرد: سال آینده باید تنها یک سامانه پرداخت تسهیلات داشته باشیم.

در این نشست همچنین نمایندگان برخی بانک‌ها به تشریح عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی