دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: پرداخت وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومانی لازم الاجراست.

به گزارش گویای خبر به نقل از  خبرگزاری مهر، علیرضا قیطاسی گفت: بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت وام ازدواج دارند، اما اگر به هر دلیلی مشکلی در این زمینه وجود داشت، متقاضی می‌تواند در سامانه ثبت شکایت در سایت بانک مورد نظر، نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کند که در ۲۴ ساعت رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: بانک مرکزی ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ بخشنامه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. این ابلاغیه به استناد بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور است که جزئیات پرداخت تسهیلات در آن قید شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ادامه داد: وام ازدواج متناسب با منابع بانک‌ها از محل ۱۰۰ درصد سپرده قرض الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های جاری آنهاست.

قیطاسی با اشاره به این که در حال حاضر بانک‌ها مکلف هستند بر اساس نظام اعتبارسنجی نسبت به اخذ ضامن از متقاضی اقدام کنند، تاکید کرد: مبلغ وام ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواجشان از اول فروردین ۹۷ به بعد است ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است. افراد زیر ۲۵ سال نیز ۱۵۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان این که تمامی بانک‌ها موظف شده‌اند که ماهانه گزارش عملکرد خود در این حوزه اطلاع رسانی کنند، اظهار کرد: بانک‌ها همراهی کامل را در این زمینه خواهند داشت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. متقاضی باید در سامانه ثبت نام کند و بعد از تکمیل مدارک، بانک مورد نظر بر اساس منابع و ظرفیت آن به متقاضی معرفی می‌شود. بر اساس آمار، ۹۰ درصد افراد متقاضی وام ازدواج در سال ۱۴۰۰، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و بانک‌ها همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته‌اند.

وی افزود: اگر به هر دلیلی متقاضیان با مشکلی در این زمینه مواجه شدند می‌توانند به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه و در سامانه رسیدگی به شکایات نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند که ظرف ۲۴ ساعت پاسخ مناسب ارائه خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر این قانون لازم الاجراست چرا که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و قطعاً هماهنگی لازم با شورای پول و اعتبار نیز انجام گرفته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر