بانک ملی ایران پیرو قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تسهیلات فرزندآوری را بی‌وقفه پرداخت می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری را در راستای حمایت از خانواده و افزایش جوانی جمعیت کشور به جد دنبال می‌کند، به نحوی که در همین مدت در مجموع از ابتدای آبان سال گذشته تا پایان آبان ماه امسال تعداد ۸۱ هزار و ۹ فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده‌های واجد شرایط پرداخت کرده است.

بانک ملی ایران در همین مدت در راستای پرداخت تسهیلات فرزندآوری ۳۳ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال به خانواده های واجد شرایط این تسهیلات را پرداخت کرده است.

بر این اساس، شعب بانک ملی ایران با احتساب تعداد فقره تسهیلات اعطایی به طور متوسط بیش از ۹۰ فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز طی این مدت پرداخت کرده است.

افزون بر این بانک ملی ایران از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال نیز تعداد ۸۰ هزار و ۲۶۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ارزشی بالغ بر ۳۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال به متقاضیان و خانواده‌های واجد شرایط پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، والدین فرزندان متولد فروردین ماه ١۴٠٠ به بعد حداکثر تا دوسال پس از تاریخ تولد آن‌ها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی ve.cbi.ir و ثبت‌نام در سامانه بانک مرکزی برای دریافت این وام اقدام کنند.

وام قرض‌الحسنه فرزندآوری با نرخ حداکثر کارمزد ۴ درصد به صورت سالیانه صرفاً برای فرزندان متولد شده در داخل ایران و تنها یکبار به ازای هر فرزند بدون الزام به سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود.

این وام دارای شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط است و برای فرزند اول ٢٠٠ میلیون ریال با بازپرداخت ٣۶ ماهه، فرزند دوم ۴٠٠ میلیون ریال ۴٨ ماهه، فرزند سوم ۶٠٠ میلیون ریال ۶٠ ماهه، فرزند چهارم ٨٠٠ میلیون ریال ٧٢ ماهه و فرزند پنجم به بعد یک میلیارد ریال ٨۴ ماهه در نظر گرفته شده که بر اساس اعتبارسنجی به والدین پرداخت خواهد شد.

  • منبع خبر : بانک ملی ایران