اهدای اعضای بدن یک پرستار ۴۵ ساله بیمارستان تامین اجتماعی فارابی مشهد که در حین خدمت دچار ایست قلبی و سپس مرگ مغزی شده بود، موجب نجات و ادامه زندگی ۶ بیمار نیازمند به عضو شد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین‌ اجتماعی، زنده یاد حسین امانی از پرستاران بیمارستان فارابی که در تاریخ ۲۴ خرداد ماه حین خدمت دچار ایست قلبی شد در تاریخ ۳۰ خرداد به بیمارستان منتصریه معرفی شد و پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
دکتر ابراهیم خالقی، مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک کلیه‌ زنده یاد امانی به یک مرد ۳۳ ساله نیشابوری و کلیه دیگر وی به مردی ۴۰ ساله ساکن خواف که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند اهدا و پیوند شد. کبد این پرستار ایثارگر نیز به یک مرد ۴۸ ساله ساکن نیشابور پیوند شد تا به زندگی عادی بازگردد.
مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های زنده یاد حسین امانی برای پیوند به بیماران نیازمند قرنیه به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی  مشهد ارسال شد. همچنین قسمتی از پوست آن زنده یاد برای پیوند به بیماران سوختگی به بانک پوست بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد.
مراسم تشییع و وداع با پیکر این پرستار فداکار روز چهارشنبه با حضور تعداد زیادی از کارکنان بیمارستان فارابی و سایر مراکز درمانی تامین اجتماعی مشهد برگزار شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی