معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: پیش‌نویس قانون تشکل‌های‌ مردمی در مجلس شورای اسلامی با بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان در حال بررسی است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمد عباسی در همایش روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که در محل وزارت کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم بر حمایت از تشکل‌ها و گروه‌های مردمی است.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این که در حال حاضر ۷۰  الی ۸۰ هزار تشکل مردمی ثبت شده در کشور داریم؛ افزود: فعال‌سازی ظرفیت این نهاد می‌تواند کمک بزرگی به ارتقای مشارکت اجتماعی و در نتیجه آن سرمایه اجتماعی در کشور داشته باشد.
عباسی ادامه داد: افرادی که نسبت به جامعه و اجتماع دغدغه دارند و علاقمند پیشرفت آنند، باید مورد تکریم و حمایت واقع شوند و برگزاری این همایش با همین منظور تکریم از اقدامات خوب و انسان دوستانه فعالان عرصه اجتماعی است.
معاون اجتماعی وزیر کشور سرمایه اجتماعی را یکی از دلایل شکل‌گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: دولت سیزدهم به صورت جدی به دنبال حمایت از گروه‌ها و تشکل های مردم نهاد با هدف تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی در کشور است.
وی اضافه کرد: به تجربه جامعه زمانی زنده است که سرمایه اجتماعی بالایی داشته تا بتواند از سرمایه اقتصادی، استفاده بهینه و لازم را ببرد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور درباره پیش نویس قانون تشکل‌های مردمی هم گفت: پیش نویس این قانون در مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان در حال بررسی است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور