مدیرکل تبلیغات و اطلاع‏ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز طرح رتبه‌بندی کانون‌‏های آگهی و تبلیغاتی به صورت الکترونیک و در بستر سامانه تبلیغات خبر داد.

به‌گزارش گویای خبر به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، عباس محمدیان با اشاره به این‏ که طرح رتبه‏‌بندی کانون‏‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رشد بهره‌‏وری در اقتصاد فرهنگ از طریق تسهیل و تشویق فعالیت‌‏های حوزه‌‌‏های مربوطه و از جمله موضوعات ضروری و تحول‏ آفرین در عرصه فرهنگ است، افزود: مدل مفهومی ارزیابی و رتبه‌‏بندی کانون‌‏های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور بر اساس سنجش کارکردها و توانایی‌‏های فنی، انسانی، علمی و حقوقی کانون‌‏ها و در راستای ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر و توسعه کسب و کارهای فرهنگی انجام خواهد شد.

مدیرکل  تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی ضمن تاکید بر علمی بودن این روش، گفت: در اجرای این طرح که از نیمه دوم سال جاری با فراخوان ملی و بر اساس خوداظهاری کانون‌‏ها انجام خواهد شد، از الگوی سنجش ۳ مرحله‏‌ای خودارزیابی، تطبیقی و ارزیابی نهایی بهره‌گیری شده که در نهایت موجب ایجاد بازار رقابت سالم در این فضا و جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایه‌های تبلیغ‌دهندگان، کانون‏‌های تبلیغاتی و رسانه‏‌ها به عنوان ذی‌نفعان و فعالان این عرصه خواهد شد.

محمدیان در پایان طرح رتبه‌‏بندی کانون‌‏های آگهی و تبلیغاتی را در راستای طرح‏‌های تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: بر اساس شیوه‌‏نامه اجرایی این طرح، فراخوان و نحوه ثبت‌نام همراه با سایر جزئیات از طریق رسانه‌ها و درگاه‌‏های اطلاع‌‏رسانی این وزارت‏خانه به زودی به اطلاع کانون‏‌های آگهی و تبلیغاتی و ذی‌نفعان خواهد رسید.

 

  • منبع خبر : معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی