مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز طرح رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی به صورت الکترونیک و در بستر سامانه تبلیغات خبر داد.
بهگزارش گویای خبر به نقل از روابطعمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی، عباس محمدیان با اشاره به این که طرح رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی بر اساس بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رشد بهرهوری در اقتصاد فرهنگ از طریق تسهیل و تشویق فعالیتهای حوزههای مربوطه و از جمله موضوعات ضروری و تحول آفرین در عرصه فرهنگ است، افزود: مدل مفهومی ارزیابی و رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور بر اساس سنجش کارکردها و تواناییهای فنی، انسانی، علمی و حقوقی کانونها و در راستای ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر و توسعه کسب و کارهای فرهنگی انجام خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی ضمن تاکید بر علمی بودن این روش، گفت: در اجرای این طرح که از نیمه دوم سال جاری با فراخوان ملی و بر اساس خوداظهاری کانونها انجام خواهد شد، از الگوی سنجش ۳ مرحلهای خودارزیابی، تطبیقی و ارزیابی نهایی بهرهگیری شده که در نهایت موجب ایجاد بازار رقابت سالم در این فضا و جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایههای تبلیغدهندگان، کانونهای تبلیغاتی و رسانهها به عنوان ذینفعان و فعالان این عرصه خواهد شد.
محمدیان در پایان طرح رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی را در راستای طرحهای تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: بر اساس شیوهنامه اجرایی این طرح، فراخوان و نحوه ثبتنام همراه با سایر جزئیات از طریق رسانهها و درگاههای اطلاعرسانی این وزارتخانه به زودی به اطلاع کانونهای آگهی و تبلیغاتی و ذینفعان خواهد رسید.
- منبع خبر : معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی
Tuesday, 7 May , 2024