معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» گفت: بر اساس گزارش جدید مرکز آمار از وضعیت بازار کار نسبت به پاییز سال گذشته، شاهد کاهش نرخ بیکاری کل بوده‌ایم.
وی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در این مدت، افزود: افزایش اشتغال جمعیت ۱۵ سال به بالا، کاهش نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان نیز با اجرای سیاست‌های دولت مردمی و بخش خصوصی محقق شده است.
معاون وزیر کار، کاهش اشتغال ناقص، کاهش اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی و افزایش اشتغالِ خدمات را نیز از دیگر داده‌های مرکز آمار اعلام کرد.
وی یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان نیز تأکیدی بر حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در رونق فضای کسب‌و‌کار و اثربخشی طرح‌های تحولی دانش‌بنیان در این زمینه است.
کریمی‌بیرانوند، تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و تزریق ۱۰۰ همت به فضای اشتغال کشور را از جمله سیاست‌های تحولی دولت برای رونق اقتصادی عنوان کرد ‌و اظهار داشت: اجرای سیاست‌های فعال برای کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان، احیای بخشی از بنگاه‌های نیمه‌فعال و حضور گسترده میدانی مدیران در استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این چشم‌انداز است.
معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات جدی دولت مردمی سیزدهم در رونق فضای کسب‌و‌کار تأکید کرد:‌ جهاد در این زمینه ادامه دارد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی