کمبود آمبولانس و نیرو چالش‌های جدی اورژانس کشور، رئیس سازمان اورژانس کشور با انتقاد از فرسودگی ۳ هزار آمبولانس در کشور، گفت: مجلس حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرد اما این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است. البته برای اینکه سالانه هزار دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور شود نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان داریم.

گویای خبر – به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جعفر میعادفر بزرگترین چالش حوزه اورژانس پیش بیمارستانی را فرسودگی و تامین آمبولانس دانست و گفت: متاسفانه ۳ هزار دستگاه آمبولانس مان فرسوده و از رده خارج هستند و در زمان بررسی بودجه پیشنهاداتی را به کمیسیون بهداشت ارائه کردیم و مجلس حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرد اما این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است.

وی افزود: البته در صورت تخصیص، با توجه به تورم و تغییرات ارزی با این مبلغ هم تنها می توان ۲۰۰ آمبولانس خرید در حالی که ما به ۳ هزار آمبولانس نیاز داریم بنابراین می طلبد دولت و مجلس ما را حمایت کنند.

میعادفر ادامه داد: امیدواریم ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یابد تا مشکلات ما تا حدودی حل شود و برای اینکه سالانه هزار دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور شود نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع داریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: در کنار کمبود آمبولانس با کمبود نیروی انسانی هم مواجه هستیم و دولت باید مجوز استخدام نیرو را صادر کند تا بتوان بخشی از نیازها را رفع کرد؛ طبق خواسته‌های نمایندگان بر اساس آمایش سرزمینی نیاز است در برخی مناطق کشور پایگاه‌های اورژانس راه‌اندازی شود اما باید اعتبار و منابع و مجوزهای لازم برای استخدام و  جذب نیروی انسانی در پایگاه ها مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

 

  • منبع خبر :  خبرگزاری خانه ملت