یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید کورهای خلاء دما بالا، نیاز کشور به این محصولات را مرتفع سازد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابراهیم دوراندیش یزدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یاران بهگزین پارسا با بیان این که در آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی و فنی پیشرفته کشور، برای تولید مواد و آزمایش‌های علمی، بعضاً نیاز است که دمای فرآیندها کاهش یا افزایش یابد، گفت: این فعالیت توسط کوره‌های پیشرفته یا کولرهای خاصی که تحت اتمسفرهای خلاء، احیایی یا اکسیدی هستند انجام می‌شود. این تجهیزات از آلیاژهای ویژه‌ای ساخته می‌شود و این کورها می‌توانند دماهای بالای ۱۸۰۰ درجه را نیز تامین کنند.

دانشگاه تهران، دانشگاه شریف و پژوهشگاه پلیمر از جمله مشتریان محصولات این شرکت دانش‌‎بنیان هستند. پکیج خلاء بالا ایران‎ ساخت یک نوع کوره آزمایشگاهی شامل دو یا چند پمپ یکپارچه شده است، اتصالات خلأ، سیستم کنترل و پایش سطح خلأ در بازه تنظیم شده، سنسور خلأ و شیرهای کنترلی و مدارهای مربوط به یکپارچه‌سازی است.

محصولات این شرکت دانش‌بنیان از قابلیت رقابت با محصولات خارجی، به ویژه تولیدات کشورهای جنوب شرقی آسیا، برخوردار است. شرکت دانش‌بنیان یاران بهگزین پارسا با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری در تلاش است که سبد محصولات خود را هر چه بیشتر گسترش دهد و محصولات آزمایشگاهی و دانشگاهی بیشتری تولید کند.

  • منبع خبر : ایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری