مقامات عالی رتبه ایران و اندونزی در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی ۱۱ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گویای خبر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که هم اکنون به همراه رییس جمهوری در جاکارتا حضور دارد با اشاره به امضای ۱۱ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان دو کشور، گفت: روابط ایران و اندونزی وارد مرحله جدیدی شد و حالا نوبت پی‌گیری اجرای این اسناد است تا ثمرات آن برای دو کشور نمایان شود.

وی اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور را در حوزه‌های تجاری، انرژی، علمی، فناوری و فرهنگی دانست و اظهار کرد که به عنوان مسوول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور این مساله را دنبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، امروز (سه‌شنبه) مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در حضور روسای جمهوری دو کشور در جاکارتا برگزار شد و مقامات دو کشور ۱۱ سند همکاری امضا کردند.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌های دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دو جانبه در زمینه نفت و گاز از جمله اسناد همکاری امضا شده میان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور خارجه، نفت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاون وزیر صمت با همتایان اندونزیایی بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه اول خرداد، به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» همتای اندوزیایی خود به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرد.

  • منبع خبر :  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات