وزیر نیرو که امروز برای پی گیری پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای چهار نیروگاه برق در کرمان و یزد به این دو استان سفر کرده، اعلام کرد: ۲۱ واحد نیروگاهی تولید برق تا دو ماه آینده وارد مدار می‌شوند.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایلنا، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در جریان بازدید از نیروگاه‌های تولید برق در کرمان با بیان این که صنعت آب و برق تعطیلی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار شده و با ۳۳۶ مگاوات ارتقای توان واحدهای نیروگاهی تاکنون جمعا ۱۴۹۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید داشتیم.

​وی افزود: علاوه بر واحدهای فوق تا دوره اوج بار سال جاری در دو ماه پیش رو، بیش از ۲۱ واحد نیروگاهی با بیش از ۲۷۰۰ مگاوات وارد مدار می‌شوند و بیش از ۷۷۷ مگاوات هم ارتقای توان واحدهای نیروگاهی خواهیم داشت.

وزیر نیرو که برای آمادگی و ارزیابی مستمر صنعت آب و برق برای رفاه مردم در اوج مصرف تابستان پیش رو از هرمزگان وارد کرمان شده، گفت: برای تامین برق مورد نیاز در تابستان ۱۴۰۱ برنامه‌ها و تلاش‌های وزارت نیرو مضاعف شده است.

وزیر نیرو با ابراز این که امیدواریم مردم تابستان ۱۴۰۱ را با مشکلات کمتری نسبت به تابستان‌ سال گذشته سپری کنند، افزود: واقعیت این است که فاصله بین تولید، مصرف و تقاضا در کشور ما عدد بالایی بوده و نزدیک ۱۵ هزار مگاوات فاصله وجود دارد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شده تا بخشی از این فاصله با کمک ظرفیت‌های جدیدی که در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد جبران شده و بخشی از آن را بتوان با مدیریت تقاضا جبران کنیم تا در تابستان مشکلات کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

این گزارش می‌افزاید، طرح جدید الاحداث نیروگاه زرند کرمان با دو پروژه توسعه‌ای، ساخت نیروگاه فولاد بوتیا، انجام تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان و بازسازی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تا قبل از تابستان سال جاری به اتمام رسیده و وارد مدار خواهند شد.

  • منبع خبر : ایلنا